رئیس کل دادگستری استان ایلام:
رئیس کل دادگستری استان ایلام، گفت: بیشترین فراوانی جرم در سطح استان ایلام مربوط به سرقت‌ است و باید اقدامات موثر و عملی در جهت کاهش این جرم انجام گیرد.
کد خبر: ۸۶۱۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰ 13 June 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان ایلام در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام، گفت: حضور فعال و کاربردی اعضای شورای پیشگیری استان و استفاده از ظرفیت و اقدامات عملی این شورا می‌تواند در پیشگیری و کاهش جرائم تاثیر به سزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه وضعیت استان از نظر جرم سرقت در کشور در وضعیت مناسبی قرار دارد، افزود: بیشترین فراوانی جرم در سطح استان ایلام مربوط به سرقت‌ است با توجه به این که جرم اول استان محسوب می‌شود باید اقدامات موثر و عملی در جهت کاهش این جرم انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان اظهار کرد: تمرکز دستگاه قضا باید بر روی اقدامات ما قبل جرم باشد و از این طریق باید معادلات ارتکاب جرم از بین رود، اگر امکان کشف و حفاظت فیزیکی بالا باشد جرم سرقت کاهش پیدا می‌کند.

پایش تصویری در نقاط مختلف شهر

وی ادامه داد: پایش تصویری در نقاط مختلف شهر، بانک‌ها و موسسات دولتی و خصوصی را در اولویت اقدامات پیشگیرانه در جرم سرقت است و اصناف نیز در زمینه حفاظت فیزیکی و نصب دوربین باید همکاری لازم را داشته باشند.

دهقانی در ادامه از دانشگاه و مراکز علمی و تحقیقاتی استان با محوریت دانشگاه ایلام خواست کارهای تحقیقی و پژوهشی با موضوعات جرائم و آسیب‌های اجتماعی از جمله سرقت را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس کل دادگستری جهت کاهش جرم سرقت گفت: به نظارت بر بازار خرید و فروش اموال دسته دوم که باید ساماندهی و نظارت دقیق بر آنان اعمال شود و همچنین مواردی چون ایجاد بانک اطلاعاتی سارقین حرفه‌ای، آگاهی سازی عمومی از طریق رسانه‌های جمعی، عدم اجازه حذف پارکینگ در کمیسیون ماده 100 شهرداری، ساماندهی معتادان متجاهر و جمع آوری متکدیان اشاره کرد./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار