مدیر فرودگاه شهدای ایلام:
مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: ترمینال بین‌المللی فرودگاه شهدای با وسعت 6000 مترمربع و با اعتبار 230 میلیارد ریال، 75 تا 80 درصد پیشرفت دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.
کد خبر: ۸۶۱۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 13 June 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ محمدجواد یگانه اظهار کرد: سال 1375 فرودگاه شهدای ایلام با یک پرواز در هفته کار خود را شروع کرد و باند قبلی فرودگاه با هزینه ای بالغ بر 120 میلیارد ریال بهسازی و آماده نشستن پروازهای میان پیکر شد.

وی گفت: خوشبختانه در این مدت، تجهیزات ناوبری به‌روز و فرود دقیق ILS نصب شد و در ادامه، کارهای مربوط به بهسازی ترمینال‌ها شروع و در مدت زمان 9 ماه اخیر فعالیت‌های خوبی در فرودگاه ایلام انجام شده و در حال حاضر فرودگاه شهدای ایلام در غرب کشور بعد از فرودگاه کرمانشاه پرترافیک‌ترین فرودگاه است.

یگانه ادامه داد: در حال حاضر چند پروژه ی مهم در دست اجراست، که شامل ترمینال بین‌المللی فرودگاه شهدای ایلام است که از سال 1396 با وسعت 6 هزار مترمربع، دارای سالنی زیبا و به‌روز است وبا اعتبار ی بالغ بر 230 میلیارد ریال است در حال ساخت است که نمای ورودی و خروجی شیشه‌های آن نصب شده و تا الان 75 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه در کنار این پروژه کار دو پروژه دیگر باید انجام شود، که فعالیت ترمینال عملا آغاز شود، گفت: کار ساخت موتورخانه مرکزی فرودگاه با اعتبار 150 میلیارد ریال شروع شده و محوطه سازی فرودگاه برای پارکینگ های شخصی ، عمومی و تاکسی و بقیه قسمت‌ها است با اعتبار 70 میلیارد ریال در حال انجام است.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام درباره تاثیر کرونا بر پروازهای این فرودگاه ، اظهار کرد: در این مدت یکی از فرودگاه های فعال در این حوزه بوده و هیچ مشکلی در این زمینه نداشته‌ و با رایزنیهای استاندار و ریاست دانشگاه علوم پزشکی به عنوان فرودگاه یاری رسان معرفی شده و مواد ضد عفونی کننده آنتی سپتیک از شهرستان بدره به فرودگاه‌های مهرآباد، اصفهان و اهواز انتقال داده شد.

ضمنا در این زمینه اقدامات بسیار مؤثری جهت پایش تمام مسافرین ورودی و خروجی فرودگاه با همکاری مرکز بهداشت استان ، میکروب‌زدایی از تمام سالن‌ها، غیرفعال کردن تمام آبسردکن‌ها، تعویض تمام شیرآلات به سنسوری، تهیه و توزیع ماسک بین کارکنان وبرگزاری جلسات به صورت ویدئو کنفرانس از جمله فعالیت‌های این فرودگاه بود.

وی ادامه داد: از زمان کرونا ، تعداد پروازها 80 درصد کاهش یافت، بطوری که در طول روز یک پرواز انجام می‌شد و در این مدت پروازهای مشهد تماما لغو گشته و در حال حاضر پروازها به روال عادی برگشته و روزانه بین 4 تا 5 پرواز به مقصد تهران و هفتگی یک پرواز به سمت مشهد در حال انجام است و ما در ضمن اینکه تمام موارد ایمنی را رعایت می‌کنیم سعی می‌شود همزمان با ارائه خدمات بهداشتی فاصله فیزیکی رعایت شود.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام با بیان اینکه سال گذشته تعداد 2728 سورتی پرواز داشته‌ایم و تعداد 208 هزار و 822 مسافر و 1400 تن بار نیز جابجا شده است، تصریح کرد: هم‌اکنون شرکت‌های هواپیمایی آسمان، ماهان و جمهوری اسلامی است به صورت روزانه فعالیت می‌کنند و رایزنی شده هواپیمایی زاگرس با نوع بوئینگ MD و تعداد 162 نفر است که می‌تواند مسیر تهران - ایلام - تهران را با 50 تا 55 دقیقه طی کند.

یگانه گفت: این اولین بار است که هواپیمای میان پیکر بوئینگ برابر برنامه 3 پرواز در هفته برای تهران برنامه‌ریزی کرده است.

وی با بیان اینکه در خصوص پدافند غیرعامل در فرودگاه کارهای خوبی شده است، تصریح کرد: برای ایمنی و امنیت کار در سطح فرودگاه دستگاه‌های فرستنده و گیرنده قوی بر روی کوه مانشت نصب شده و اگر به هر دلیلی فرکانس‌های ما دچار مشکل شود، جایگزین گردد.

یگانه تصریح کرد: جا دارد از استاندار محترم و معاونان و مدیرکل منابع طبیعی تشکر کنم که چیزی حدود 10 هزار مترمربع در ارتفاعات شهرک شهید کشوری را در اختیار فرودگاه برای نصب سیستم NDB گذاشته که این سیستم از سیستم‌های کمک ناوبری است و در صورتی که سیستم‌های ناوبری مشکلی پیدا کنند ، پرواز و نشست هواپیما با حفظ ایمنی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای مسیر کابل‌های داخل فرودگاه یک مسیر جایگزین هم قرار دادیم که حدود 15 کیلومتر کابل‌های فشار قوی تعبیه شد که به هر دلیلی اگر کل سیستم برق از کار بیفتد از سیستم جایگزین استفاده خواهیم کرد.

مدیرفرودگاه شهدای ایلام گفت: اگر شرایط به روال عادی برگشت، ما هم چون سنوات گذشته پروازهای ایلام – نجف و بالعکس را به صورت روزانه انجام دادیم و جزء برنامه‌ها است واگر تقاضا داشته باشد به دو پرواز افزایش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: استقبال خوبی از پرواز ها در مسیر ایلام - مشهد - ایلام شد و هفته‌ای 10 پرواز در این مسیر حتی با پیک قیمت انجام شد و با رایزنی های انجام گرفته، یک ایرلاین دیگر هم وارد شد و قیمت را به تعادل رساند.

وی در پایان به کسانی که اطراف فرودگاه خانه باغ احداث و یا سازمان هایی که آنتن نصب می‌کنند هشدار داد که اگر این ساخت و ساز در شعاع 3 کیلومتر از اطراف فرودگاه انجام شود، حتما باید با فرودگاه و سازمان مجوز دهنده هماهنگ کنند./ح

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
چرا فرودگاه ایلام از زمان شروع به کار در دهه 70 تا کنون هیچ پروازی از تهران به ایلام در ساعات پایانی روز یعنی حدوداً ساعت 7 عصر ندارد و مسافران بومی که صبح تهران رفته اند و قصد دارند همان روز برگردند ناچارند روز بعد با تحمیل هزینه اقامت و کرایه و از همه مهمتر از دست رفتن وقت به استان مراجعت کنند، متاسفانه هیچ کدام از مدیران قبلی و فعلی فرودگاه این مشکل رو حل نکردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار