ائمه جمعه شهرستان‌های استان فارس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته (۲۳ خرداد ۹۹) به مسائلی همچون ناآرمی‌های اخیر آمریکا و گرانی اشاره کردند.
کد خبر: ۸۶۱۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 13 June 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:امام جمعه شهر صدرا در خطبه های نماز جمعه این هفته، آمریکا را امپراطوری دروغ و جنایت دانست و گفت: افزون بر دو هفته از قتل فجیع سیاهپوست ۴۶ ساله آمریکایی می گذرد و آمریکا گرفتار بی‌سابقه‌ترین اعتراضات نیم قرن اخیر شده است.

حجت‌الاسلام غلامعلی حسین‌نژادیان افزود: کشته و بازداشت شدن عده‌ای از معترضان، اعلام حکومت نظامی در چندین شهر و ایالت، پایین کشیدن مجسمه‌های نماد قدرت و برده‌داری در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، طرز فکر نژادپرستی دنیای غرب را برای همه روشن ساخت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، خواستار مقابله جدی مسئولان با گرانی افسارگسیخته شد و افزود: برخلاف وعده‌هایی که در خصوص کنترل قیمت‌ها داده شده اما از ابتدای امسال شاهد گرانی لجام‌گسیخته در ارز، طلا، مسکن، خودرو و مایحتاج عمومی مردم هستیم.

او اظهار داشت: علاوه بر این هرساله از سوی دولت شاهد افزایش بهای آب، برق، گاز و حمل و نقل نیز هستیم که البته بخشی از گرانی‌ها به تحریم‌ها و بخشی نیز به شیوع ویروس کرونا باز می‌گردد.
بیداری مردم آمریکا، تداوم مبارزه با استکبار است

*************************************************

امام جمعه شهر بیضا نیز، با اشاره به ناآرامی‌های شکل گرفته در آمریکا گفت: این بیداری در حقیقت تداوم راه انقلاب و مبارزه با استکبار است.

حجت الاسلام مراد درویشی افزود: با کفر شاید حکومتی پایدار بماند ولی با ظلم نه، انقلاب اسلامی و بیداری مردم زمینه ساز ظهور خواهد بود.

وی، در بخش دیگری از خطبه‎های خود، رفع محرومیت‌ها را نیازمند همکاری و همیاری مردم و مسئولان دانست و ادامه داد: مدیران باید با تدبیر، برنامه‌ریزی و شجاعت در این مسیر گام بردارند.

**********************************************************
قدرت آمریکا روبه افول است

امام جمعه مرودشت نیز، با اشاره به کشته شدن فردی سیاهپوست به دست پلیس آمریکا گفت: فرهنگ قتل، زورگویی و سلطه‌جویی در حکومت آمریکا همواره وجود داشته است.
حجت‌الاسلام مهدی آقایی افزود: امروزه شاهد یک انفجار از درون آمریکا هستیم و همین قیام مردم در خصوص اعتراض به قتل سیاهپوست آمریکایی مقدمه‌ای برای تحقق وعده الهی در عدم پایداری ظلم است.

وی ادامه داد: این رفتار پلیس آمریکا مصداق رفتاری است که آمریکایی‌ها با دیگر ملت‌ها انجام می‌دهند و زانویشان را بر گردن آنها گذاشته‌اند و اجازه نفس کشیدن به آنها نمی‌دهند و اعتراض مردم آمریکا به رفتار پلیس آمریکا مصداق واکنشی است که ملت‌های جهان به حضور نظامیان آمریکایی نشان می‌دهند.
او اظهار داشت: آمریکا امروز از نظر سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در شرایط مناسبی قرار ندارد و از نظر نظامی هم در شرایطی نیست که بتواند در مقابل تمام کشورها از جمله ایران اسلامی بایستد.

امام جمعه مرودشت در بخش دیگری از سخنان خود خواستار رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی مردم شد و گفت: توجه به این توصیه‌ها می‌تواند مانع گسترش ویروس کرونا در جامعه شود.
وی، همچنین خواستار حمایت از تولید کنندگان با هدف ایجاد اشتغال پایدار و تحقق شعار جهش تولید شد.

*****************************************************************

شان خانواده شهدا باید حفظ شود


امام جمعه زرقان نیز، ضمن تاکید بر لزوم رعایت شان و جایگاه خانواده معظم شهدا، از برخورد و بی‌احترامی یکی از مسئولان این شهرستان نسبت به خانواده شهید انتقاد کرد.
حجت‌الاسلام محمد هادی ربانی شیرازی افزود: ما نوکر و خدمتگزار مردم هستیم و هرچه داریم از شهداء، امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب است.
وی ادامه داد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که بعد از اینکه از این مسئولیت رفتیم مردم بگویند آدم خوب و متواضع و خدمتگزاری بود یا اینکه اگر دستمان از دنیا کوتاه شد برای ما طلب رحمت کنند و همین برای ما کافی خواهد بود.

**********************************************************

انتقاد نماینده ولی فقیه در داریون از کمبود آب در این منطقه

 

حجت الاسلام حمیدی نژاد امام جمعه منطقه داریون در خطبه نمازجمعه 23خردادماه؛ با اشاره به بحران بوجود آمده از کمبود آب در این منطقه، تأکید کرد: افراد اندکی در منطقه داریون زانوی خود را بر گلوی مردم منطقه فشار می دهند و مردم اینجا را حتی از آب محروم کرده اند.

وی در خطبه اول نماز جمعه ، از اهمیت پرداخت زکات گفت و در این رابطه خاطر نشان کرد:پرداخت زکات امر خداوند است و موجب برکت در رزق و روزی می شود.

خطیب نماز جمعه داریون افزود:یک سیاست در کشور ما وجود دارد که کاملا بر خلاف سیاست حضرت امام«ره» است و سالها است که از این سیاست ضربه می خوریم، و آن سیاست غربزده ها است؛ همان کسانی که در مقابل ملت های مستضعف ایستادگی می کنند و در مقابل ابرقدرت ها [زانو میزنند و] التماس می‌کنند.

امام جمعه داریون با اشاره به سفر اخیر رئیس قوه قضاییه به شیراز، ادامه داد: مردم ما خوشحالند از اینکه قوه قضائیه مبارزه با فساد را از درون خودش آغاز کرد، ما به رئیس محترم قوه قضائیه که به استان فارس تشریف آوردند، خوش آمد می‌گوییم. ضمن آن این انتظار را هم داریم که به مسائل حوزه مربوطه در منطقه داریون رسیدگی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی نژاد گفت: افراد اندکی در منطقه داریون هستند که با حفر چاه های غیر مجاز و کارهای خلاف دیگر، زانویشان را بر گلوی مردم منطقه داریون فشار می دهند؛ مردم داریون به دلیل تخلفات این عده معدود حتی از آب هم محروم هستند.

امام جمعه داریون در پایان خطبه های نمازجمعه 23خردادماه؛ با بیان اینکه روز چهارشنبه هفته پیش رو مصادف است با شهادت رئیس مذهب شیعه، حضرت امام جعفر صادق(ع) است ؛ خاطر نشان کرد: انتظار داریم که در منطقه داریون حرمت این روز نگه داشته شود، ضمن اینکه در سایر ایام نیز باید رعایت شود. متاسفانه بعضی از مراسم عروسی در منازل که تا پاسی از شب ادامه دارد؛ برای مردم ایجاد مزاحمت می کند، اینکار هم باشرع منافات دارد و هم با قانون، ما اخطار می‌دهیم، عزیزان خودشان رعایت کنند و مراسم را در محیط های مناسب سربسته برگزار کنند.

*********************************************************

انتظار از مجلس یازدهم ، بهبود معیشت مردم و اقتصاد


حجه الاسلام حسین انصاری امام جمعه کوهچنار در خطبه های نمازجمعه ضمن تشکر از تمامی کسانی که در مهار آتش سوزی کوه‌های مجاور کمک کردند بیان داشت: انتظارمان از دستگاه قضایی این است که اگر کسی عامدانه مرتکب این حرکت ناصحیح شده برخورد سخت و خشنی با وی انجام شود.

امام جمعه کوهچنار همچنین گفت: مجلس یکی از قوای مهم کشور است، انتظار ما از نمایندگان مجلس یازدهم این است که بحث معیشت مردم و اقتصاد کشور را با جدیت دنبال کنند و با روحیه جهادی بدرخشند و مشکلات را حل کنند.

وی افزود؛ مجلس یازدهم باید مطالبه گر باشد و این بدان معنا نیست که دست انداز بوجود آورند و کشور را دچار اختلاف کنند، میزان ارزیابی مجالس گذشته وضعیت کنونی سفره های مردم است، یک نماینده آگاه کسی است که با نیاز روز مطالبه کند و در کنار مسئله فرهنگ، باید توجه خاصی به بحث معیشت داشته باشد.

امام جمعه کوهچنار در ادامه گفت : با ارتقا دو بخش به شهرستان کم کم در حال استقرار ادارات هستیم، در گذشته از طرف مردم و خیرین و مسئولین قول و قرارهایی داده شد دغدغه ی ما زمینه سازی جهت استقرار ادارات مورد نیاز است بزودی شاهد استقرار ادارات باشیم، از نماینده شهرستان نیز انتظار داریم جهت استقرار ادارات و تسهیل در این امر تلاش و کمک کنند.

******************************************************************

افزایش روند فروپاشی آمریکا

حجت الاسلام صباحی امام جمعه کازرون نیز بیان داشت : وقتی سخن از فروپاشی و افول آمریکا می‌گوییم، سخن از فروپاشی و افول ابرقدرتی اوست.جهان بدون آمریکا، جهان بدون ابرقدرتی به نام آمریکاست نه جهان بدون کشوری به نام آمریکا

امام جمعه کازرون اضافه کرد: روند فروپاشی آمریکا از درون و بیرون سرعت یافته و زودتر از آنچه غرب گمان می‌کرد زنگ پایان عمر ابرقدرتی آمریکا به صدا در آمده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار