نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با بیان اینکه گرانی‌ها که مقداری از آن تحت‌الشعاع شرایط کرونایی‌ست مردم را به لحاظ مالی و روحی و روانی دچار آسیب کرده است، عامل این گرانی‌ها را گرانفروشی و تورم دانست و خواستار تفکیک این دو از هم و مقابله جدی به هر یک از آنها شد.
کد خبر: ۸۶۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 13 June 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:آیت‌الله لطف‌الله دژکام، در خطبه‌های نماز جمعه با تصریح اینکه نق زدن در خصوص وجود مشکلات کافی نیست، گفت: هر کس در هر جایگاه باید در صدد حل مسئله باشد؛ نه اینکه تنها به طرح موضوع و نق زدن و گلایه‌ کردن اکتفا شود.

او با بیان اینکه در تحلیل دلایل گرانی، تورم و گرانفروشی را باید مد نظر قرار داد،‌ خاطرنشان کرد: تورم یک بیماری در مجموعه اقتصادی اما گرانفروشی یک بی‌اخلاقی‌ و نتیجه عملکرد عوامل تولید، توزیع و عرضه است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه راه حل تورم، هدایت نقدینگی به سمت بازار تولید و بسترسازی برای رونق اقتصادی و جهش تولید است،‌ گفت: البته این موضوع در شعار ساده اما در مقام عمل بسیار دشوار و سخت است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ضمن اشاره به نقش دستگاه‌های دولتی در استفاده از ظرفیت‌های هر منطقه برای رونق تولید، جایگاه فارس در زمینه تولید محصولات کشاورزی را یادآور شد و بر لزوم تلاش بیشتر جهادکشاورزی در مسیر افزایش بهره‌وری این بخش، تاکید کرد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در باب گرانفروشی، مراکزی برای نظارت در دستگاه‌های مختلف اعم از وزارت صمت و دستگاه قضایی و نهادهای دولتی وجود دارد،‌ تاکید کرد که علاوه بر نظارت کامل و مستمر توسط دستگاه‌های مسئول، اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی هم باید از سوی مردم و فعالان فضای مَجازی مد نظر قرار گیرد و دنبال شود.

پیگیری رفع مشکلات مراکز تولیدی در سفر رئیس قوه قضاییه به شیراز

آیت‌الله دژکام در بخشی از این خطبه با اشاره به سفر اخیر رئیس قوه قضائیه به شیراز و تلاش آیت‌الله رئیسی برای رسیدگی به مسائل مرتبط با جهش تولید، گفت: در این سفر با حضور آیت‌الله رئیسی بخشی از مسائل برخی واحدهای تولیدی که به دلایلی با مشکل مواجه و کارگران و کارکنان آنها متضرر شده‌اند، به شکل موردی بررسی شد و امیدواریم که این مشکل مرتفع شود.

وی یکی از مسائل مهم مطرح در این سفر را مشکلات ایجاد شده از سوی سیستم بانکی برای تولید عنوان و اضافه کرد: آیت‌الله رئیسی با نگاه یک قاضی که نگاهی دقیق و عالمانه است، این موضوع را در سه جنبه تحلیل کردند.

امام جمعه شیراز ادامه داد که موضوع مشکلات مربوط به بانک‌ها و بخش تولید از نگاه رئیس قوه قضائیه، در سه مبحث لزوم پرهیز بانک‌ها از دریافت ربح مرکب، اهمیت پرهیز تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی از بدحسابی با بانک‌ها و رفع خلاءها و مشکلات قانونی مطرح و لزوم توجه به آنها بیان شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد که براساس تاکیدات رئیس قوه قضائیه، حتی اگر یک بانک به واسطه وجود مشکلات جدی یک مرکز تولیدی را مصادره کرد، نباید آن را تعطیل کند؛ بلکه بانک‌ها قبل از طرح دعوا در دادگستری‌ها، باید در خصوص مدیریت واحدهای تولیدی فکر و چاره‌اندیشی کرده باشند.

امام جمعه شیراز یکی از ضرورت‌های مطرح شده در این سفر برای حل مشکلات را پیگیری مسائل قانونی قراردادهای بانکی از سوی نمایندگان و قوه مقننه دانست تا بستر برای استمرار حرکت تولید فراهم شود.

برای ریاست دنیا باید شرایط رئیسی را داشت

وی در بخشی از خطبه نماز جمعه شیراز، با اشاره به اینکه در این روزها شاهد آشکار شدن چهره آمریکا هستیم و کرونا یک گوشه و رفتار با سیاهپوستان گوشه‌ای دیگر از چهره پنهان سردمداران آمریکا را نشان داد، گفت: آنها نمی‌توانند انصاف و عدالت را در کشور خود دنبال کنند و با فضاسازی تبلیغاتی قصد دارند خود را رئیس دنیا جلوه بدهند.

امام جمعه شیراز گفت: گاهی به نظر می‌رسد، جمعی می‌خواهند با کشوری لجبازی کنند اما این اخلاق دین اسلام و پیروان این دین نیست.

نماینده ولی فقیه در فارس با تاکید بر اینکه اگر کسی قرار است رئیس باشد،‌ باید شرایط رئیسی را داشته باشد، گفت: وقتی آمریکا قادر نیست که شرایط بهداشتی مناسب را در کشورش اجرا و حقوق بشر را در قبال شهروندانش اعمال کند، چرا ادعای ریاست جهان را دارد و چوب دست گرفته تا علیه جمهوری اسلامی ایران جو سازی و ضد تبلیغات کند.

آیت‌الله دژکام، با بیان اینکه آنچه توسط جمهوری اسلامی دنبال می‌شود، حقوق کشور ایران است، گفت: گاهی برخی جوانترها که تحلیل‌هایشان دقیق نیست گمان می‌کنند که به دنبال لجبازی هستیم،‌ حال آنکه در هیچ گوشه‌ای از تعالیم دینی ما پذیرفتنی نیست اما همین دین به ما تاکید می‌کند که گرفتن حق و حق‌طلبی واجب است.

امام جمعه شیراز گفت: اگر امروز ما از چهره پلید آمریکا می‌گوییم برای آنست که فردا سردمداران آن کشور بی‌خود،‌ مدعی جمهوری اسلامی نشوند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه ایران به لحاظ تبلیغاتی قدرت آمریکا را ندارد، لزوم همراهی همه فعالان عرصه سیاسی، اجتماعی و حقوق بشری در این زمینه را یادآور و متذکر شد: باید تمام افراد آشنا با زبان‌های خارجی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی مانند توییتر، به دنبال طرح این موضوع و پیگیر حقوق ایران اسلامی باشند.

اهمیت توجه به مراسم سالروز شهادت رئیس مذهب شیعه

امام جمعه شیراز در خطبه اول نماز با اشاره به نقش حضرت امام صادق(ع) در شکل‌گیری مذهب شیعه و تداوم آن و با یادآوری اینکه چهارشنبه هفته آینده سالروز شهادت آن حضرت است، لزوم برگزاری مراسم‌های پاسداشت این روز را به شکلی مناسب در اماکن مذهبی و فضای مجازی، متذکر شد.

وی، بزرگداشت و پاسداشت حضرت امام صادق(ع) به عنوان بنیانگذار مذهب شیعه را بسیار مهم دانست و با اشاره به برگزاری مراسمی در مدرسه علمیه خان شیراز، به مومنان توصیه کرد که با رعایت کامل چارچوب‌های بهداشتی، در اماکن مذهبی و مساجد، مراسم‌هایی مرتبط با این روز را به شکلی قابل قبول برگزار کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به حدیثی از حضرت امام صادق(ع) که فرمود اگر مردم عقل و لشکر عقل و جهل و لشکر جهل را شناختند، هدایت می‌شوند، گفت: عقل آنست که به واسطه توجه به آن فرمان خدا را می‌بریم و جهل آنست که به واسطه آن به فرمان خداوند عمل نمی‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار