کد خبر: ۸۶۱۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲ 12 June 2020

امام جمعه رشت : زمان افول آمریکا فرا رسیده است

تابناک/ امام جمعه رشت گفت : زمان افول دولت آمریکا و سیاست های خصمانه آن فرا رسیده است.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت که بعد از حدود ۴ ماه برای نخستین بار حضوری برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به قتل یک شهروند سیاهپوست در آمریکا، تظاهرات گسترده ای این کشور را فرا گرفته و دولت آمریکا هم اینک منفور سایر کشورها و نیز ملت خود است و تمامی روسای جمهور این کشور نیز به دلیل سیاست های خصمانه و سلطه گرانه در طول تاریخ منفور بوده و هستند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان افزود: حدود ۴۰۰ سال پیش تعدادی از راهزنان و خلافکارهای اروپا به قاره آمریکا رفتند و با قتل عام سرخپوستان، کشور آمریکا را شکل دادند و در طول تاریخ نیز حدود یکصد میلیون سرخپوست توسط آمریکایی ها کشته شدند.

وی ادامه داد: هم اینک نیز مجسمه برده فروشان در مناطق مختلف و شهرهای گوناگون آمریکا وجود دارد که این نشان دهنده تاریخ سلطه گری این کشور است و ثابت می کند که آمریکا با نظام برده داری عجین است و به همین دلیل و  نیز سیاست های خصمانه آن نسبت به اقشار مختلف مردم،  هم اینک دولت آمریکا در جهان منفور است.

وی بیان کرد: حضور یک سیاهپوست همانند اوباما نیز به عنوان رئیس جمهور، نیرنگ سیاستمداران این کشور بود و به خوبی نیز در آن زمان مشاهده کردیم که  این سیاست های خصمانه وجود داشت و تا امروز نیز تداوم یافته است.

امام جمعه رشت خاطر نشان کرد: با توجه به حادثه اخیر شاهد تظاهرات گسترده در کشور آمریکا هستیم که بر این اسایس در ۵۰ ایالت و ۵۸۰ شهر این کشور مردم تظاهرات کردند  و در این راستا حدود ۲۰ نفر توسط پلیس های آمریکا کشته شده و صدها نفر نیز زخمی شده اند و حدود ۱۲ هزار نفر نیز در جریان این اعتراضات بازداشت شده اند.

آیت الله فلاحتی در ادامه با اشاره به تعداد اندکی از شیفتگان آمریکا در کشور اظهار کرد: بطور حتم این تعداد اندک که هنوز در ایران شیفته آمریکا هستند، با توجه به جریانات پیش آمده شرمنده اند و اگر به آغوش ملت بازنگردند، سرافکنده تر خواهند شد.

 

مجلس، دولت و قوه قضاییه با همدلی در مهار گرانی گام بردارند 

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه به گرانی های موجود در جامعه اشاره و تصریح کرد: گرانی در جامعه بیداد می کند و مردم ما با تورم شدیدی مواجه هستند و باید این گرانی را مهار کرد که به طور حتم مجلس جدید می تواند در این امر بسیار تاثیرگذار باشد.

وی افزود: خوشبختانه هم اینک شاهد برخوردهای قاطع دستگاه قضا با مجرمان هستیم و امیدواریم که مجلس، دولت و قوه قضاییه با همدلی در مهار گرانی و تورم بکوشند و مردم نیز انتظار دارند که برخورد دستگاه قضا به گونه ای باشد که دیگر شاهد هیچ دزد و اختلاس گری در جامعه نباشیم.

نماز جمعه رشت که به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده بود،  امروز جمعه ۲۳ خرداد ماه پس از وقفه ۱۵ هفته ای امروز با حضور نمازگزاران در مصلای رشت برپا شد. ضمن اینکه از حدود یک ماه قبل هم پیام جمعه امام جمعه رشت در این زمان به صورت اینستاگرامی منتشر می شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار