مدیر و موسس اولین وبسایت تاب‌آوری کشور آمار کودکان کار را به دلیل شیوع کرونا رو به افزایش عنوان کرد.
کد خبر: ۸۶۱۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ 12 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،محمدرضا مقدسی به مناسبت روز جهانی مبارزه با کودکان کار(12 ژوئن) با اشاره به آمار رو به تزاید کودکان کار به دلیل شیوع کرونا، گفت: پیش بینی های اقتصادی خبر از بالا رفتن آمار بیکاری در پی شیوع کرونا در دنیا می‌دند و همین رکود اقتصادی و گسترش فقر قطعا منجر به افزایش آمار کودکان کار در دنیا خواهد شد.

وی ادامه داد: بالا رفتن آمار مرگ و میر افراد به ویژه سرپرستان خانواده ها به دلیل شیوع بیماری کرونا علاوه بر سوگ و صدمات عاطفی و روانی، مسائل اقتصادی و معیشتی را پیش روی خانواده ها قرار خواهد داد که خود می تواند در افزایش آمار کودکان کار اثرگذار باشد.

مقدسی در ادامه با بیان اینکه کرونا سلامت کودکان کار را تهدید می کند، گفت: کودکان کار به خاطر ماهیت فعالیت و سبک زندگی که دارند، عموما از اقلام بهداشتی مثل دستکش، مواد ضدعفونی کننده و ماسک برخوردار نیستند و این موضوع آنها را در برابر کرونا آسیب پذیرتر می کند.

وی اضافه کرد: اکثر کودکان کار به امر جمع آوری و تفکیک زباله مشغول هستند که در شرایط معمول هم یک کار غیربهداشتی به شمار می‌رود، چه برسد به شرایط کرونایی امروز که رعایت مسائل بهداشتی خاصی را می‌طلبد.

مدیر و موسس اولین وبسایت تاب آوری کشور در ادامه با بیان اینکه بیم این می رود که کرونا آمار بازماندگان از تحصیل را نیز در دنیا بالا ببرد، گفت: مسئولین مرتبط با آموزش و پرورش باید برای جلوگیری از بالا رفتن آمار بازماندگان از تحصیل برنامه‌ریزی کنند.

مقدسی سپس با بیان اینکه بیماری کرونا زندگی، معیشت و بهداشت همه افراد جامعه را تحت تاثیر قرار داده، اظهار کرد: این شرایط برای کودکان کار سخت‌تر است‌ و تیغ تیز کرونا روی گلوی کودکان کار است.

وی تاکید کرد: اگرچه مسئله جهان گیری و سرعت انتشار بیماری کرونا اکثر دولت ها را غافلگیر کرده و یک شوک بزرگ به آنها وارد آورده، اما باید دولت ها فکری برای کودکان کار در شرایط کنونی کرونایی داشته باشند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار