معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب وفاضلاب استان: مصرف آب مشترکان اصفهانی در پیک تابستان حدود 40 درصد بیشتر می‌شود.
کد خبر: ۸۶۱۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹ 11 June 2020
معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان تاکید کرد با توجه به افزایش دمای هوا به طور قطع فشار آب دچار افت شدید می‌شود و از ۲۵ خرداد به بعد حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد مصرف آب استان اصفهان در مقایسه با فروردین افزایش می‌یابد.

ناصر اکبری با اشاره به افزایش دمای هوا و میزان مصرف آب در این استان افزود: در ۱۰ روز گذشته ساعت ۱۴ بعدازظهر دمای هوای این کلانشهر به حدود ۳۶ درجه رسیده که در این شرایط مصرف آب استان اصفهان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۱۸ درصد افزایش یافته است.

وی به عوامل موثر در افزایش مصرف آب در اصفهان پرداخت و تاکید کرد: افزایش مصرف آب در این استان، ناشی از شیوع ویروس کرونا و رعایت بهداشت فردی و استفاده از کولر‌های آبی در پی افزایش دما است.
 
معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان اصفهان افزود: مطابق پیش بینی هواشناسی دمای هوای اصفهان از نیمه خرداد حدود چند درجه خنک‌تر و از ۲۵ خرداد دمای هوای استان حدود سه درجه گرمتر از مدت مشابه سال گذشته می‌شود.

اکبری افزود: با پیش بینی افزایش دمای هوا در تیر و مرداد ماه‌های گرم سال در مقایسه با سال قبل، به طور قطع حدود ۶ درصد علاوه بر ۱۷ درصد وضعیت موجود و در مجموع حدود ۲۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل مصرف آب استان بیشتر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ضروری است مردم در مصرف آب و استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب مدیریت کنند گفت: در صورت کاهش ۲۰ درصدی مصرف آب، می‌توان از پیک تابستان امسال عبور کرد و مردم می‌توانند با استفاده از تجهیزات کاهنده، آب را بهینه مصرف کنند.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان اصفهان با اشاره به کاهش خروجی سد زاینده رود گفت: در دهه گذشته حدود ۳ تا پنج درصد آب شرب اصفهان ازطریق چاه‌های فلمن تامین می‌شد، در حالی که در سال‌های گذشته با بسته شدن رودخانه، میزان آبدهی این چاه‌ها به حدود صفر رسید، بطوریکه شرکت آبفا را برای تامین پایدار آب شرب مشترکان با چالش مواجه کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار