نماینده مردم زابل در مجلس گفت: در مجلس یازدهم یکپارچگی وجود دارد و همه نمایندگان به دنبال حل مشکلات مملکت هستند.
کد خبر: ۸۶۱۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷ 12 June 2020

حبیب‌الله دهمرده با بیان اینکه مجلس یازدهم موضوع معیشت مردم، مسائل اقتصادی کشور و مسائل فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار داشت: برای بهبود معیشت مردم باید اشتغال ایجاد شود تا درآمد خانوار افزایش پیدا کند.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همواره بر معیشت قشر ضعیف و آسیب‌پذیر تاکید می‌شود اما آنطور که باید اقدام جدی صورت نگرفته، در واقع برای ایجاد اشتغال باید جلوی قاچاق گرفته شود، تولید در جامعه رشد پیدا کند و کارخانه‌های غیرفعال نیز فعال شود تا یک سری اتفاقات خوب برای مردم رخ دهد و درآمد آن‌ها ارتقا پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: مجلس دهم در زمان فعالیت خود کارهای خوبی انجام داده که بر کسی پوشیده نیست اما اشکالی که در دوره قبل وجود داشت مربوط به خود مجلس نبود بلکه مربوط به دولت می‌شد، مجلس دو وظیفه قانونگذاری و نظارت بر قانون را برعهده دارد که در مجلس دهم قانونگذاری موفق بود اما نظارت بر قانون به دلیل اینکه دولت بسیاری از قوانین را اجرا نمی‌کرد ضعیف بود.

وی عنوان کرد: نمایندگان اگر از عملکرد وزیری راضی نباشند به وی تذکر می‌دهند، از او سوال می‌پرسند و وزیر را در صحن مجلس احضار می‌کنند اما آخرین قسمتی که نمایندگان انجام می‌دهند استیضاح یک وزیر است در این جریانات دو طیف در مجلس وجود داشت، طیف ولایی به دنبال انجام کار بود، اما طیف مقابل معمولا همراهی نمی‌کرد، در اینجا اگر عدد به حد نصاب نمی‌رسید پس عملاً آن بحث نظارت که حساب و کتابی در سیستم دولت باشد ابتر باقی می‌ماند.

دهمرده ادامه داد: ضعف در مجلس به این دلیل بود که دو جریان در مجلس وجود داشت البته این امر نقاط قوت نیز داشت چرا که این دو طیف با هم در رقابت بودند. اما آن قسمت نظارت لنگ می‌ماند یعنی نمی‌توانستند حد نصاب را بیش از 50 درصد برسانند تا وزیری که کارآیی و توانمندی ندارد استیضاح و از گردونه دولت خارج شود.

وی بیان کرد: اگر هر عنصری در این مملکت به درستی وظیفه خود را انجام دهد هیچ مشکلی نخواهیم داشت در حال حاضر مشکل ما در توزیع منابع است در واقع هیچکسی روی صندلی خود ننشسته است،  امیدواریم با توجه به اینکه در این مجلس یک پارچگی و نگاه مثبت وجود دارد و اکثر آنها ولایی و هم خط هستند نمایندگان کار خود را به درستی انجام دهند تا چرخ مملکت بچرخد.

وی تصریح کرد: در رابطه با کرونا هم دولت باید وظیفه خود را انجام دهد و هم مردم باید رعایت کنند چون به صورت یک طرفه نمی‌توان از این شرایط گذر کرد، دولت باید امکانات و تجهیزات را در اختیار مردم قرار دهد و مردم نیز باید پروتکل‌های بهداشتی که مدام گوشزد می‌شود را رعایت و از تجمع و انجام کارهای غیرضرور خودداری کنند./تسنیم

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار