سانسوریا از خانواده سوسنیان یا لیلیاسه است که نسبت به شرایط نامساعد محیطی مقاوم بوده و در نقاط مختلف منزل می‌توان آن را نگهداری کرد. طول گیاه گاهی به بیش از یک متر می‌رسد.
کد خبر: ۸۶۰۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱ 10 June 2020
سانسوریا (سانسویریا) یا شمشیری یا نیزه‌ای که در انگلیس گاهی به آن زبان مادر شوهر می‌گویند یکی از گیاهان آپارتمانی مقاوم است که در تمام نقاط منزل می‌توان نگهداری کرد.

به گزارش ایسنا، برگ‌های این گیاه مستقیم، شمشیری و به رنگ سبز تیره بوده و رگه‌های نواری عرضی خاکستری دارند که در نوع ابلق این گیاه که محبوبیت بیشتری دارد، برگ‌ها مخلوطی از سبز در متن و زرد در کناره‌ها هستند.

سانسوریا از خانواده سوسنیان یا لیلیاسه است که نسبت به شرایط نامساعد محیطی مقاوم بوده و در نقاط مختلف منزل می‌توان آن را نگهداری کرد. طول گیاه گاهی به بیش از یک متر می‌رسد.

سانسوریا دارای گونه‌های کوتاه و بلند است و نکته جالبی که درباره سانسوریا باید گفت: این است که این گیاه ساقه ندارد و برگ‌ها مستقیم از سطح خاک خارج می‌شود، اما دارای ساقه زیرزمینی به‌نام ریزوم است که برگ‌ها به طور مستقیم از روی این ساقه‌های زیرزمینی خارج و برای تکثیر از آن‌ها استفاده می‌شود.

از خواص گیاه سانسوریا، تصفیه و پاکسازی هوای محیط است به طوریکه براساس تحقیقات انجام شده این گیاه می‌تواند سموم و گاز‌های آلوده موجود در هوا مانند «تولوئن» یا «فرمالدئید» را تصفیه کند. از این رو کارشناسان توصیه می‌کنند از این گیاه در اتاق خواب استفاده شود تا با تصفیه هوا خوابیدن بسیار راحت‌تر شود.

گیاه سانسوریا گرچه به نور کم مقاوم است، اما در نور کامل و غیرمستقیم بهترین شرایط نوری برای گیاه مهیا می‌شود و از نظر دمایی این گیاه طیف گسترده‌ای از دما را تحمل می‌کند و حتی قادر به تحمل دمای زیر ۱۰ درجه سانتیگراد نیز است.

نیاز گیاه سانسوریا به آب کم است، به گونه‌ای که در تابستان هفته‌ای یک تا دو مرتبه و در زمستان هر دو تا سه هفته یک مرتبه به آبیاری نیاز دارد و این میزان کافی است و به مه‌پاشی نیز احتیاجی ندارد.

سانسوریا رنگی بسیار مساعد پوسیدگی ریشه است که در آبیاری آن باید بسیار دقت کنید و همچنین کف گلدان باید دارای سوراخ‌هایی برای خروج آب باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار