کد خبر: ۸۶۰۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۱ 10 June 2020

 

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه مردم هنوز تکلیف خود را در آزادسازی، فروش، واگذاری یا چگونگی نگهداری از سهام عدالت نمی‌دانند گفت: جامعه در این رابطه هنوز به خوبی توجیه نشده است

نماینده مردم رشت: بلاتکلیفی مردم در رابطه با «سهام عدالت»؛ مردم در این مورد توجیه نشدند

سید علی آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه عدم‌اطلاع مردم از مواهب داشتن سهام عدالت و موارد و موضوعات پیرامون آن امکان دارد که به متضرر شدن آن‌ها ختم می‌شود اظهار داشت: جامعه در رابطه با سهام عدالت و نحوه نگهداری از آن هنوز به خوبی توجیه نشده است.

نماینده مردم رشت در مجلس اصل واگذاری سهام عدالت و اعطاء آن به مردم که در گذشته انجام شده است را اقدامی بسیار خوب و مطلوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: طبق اهداف عالیه این طرح مردم باید از سهام عدالت، سرمایه ملی و شرکت‌ها منتفع شوند اما سازوکار این کار باید بهتر از این‌ها تبیین شود.

آقازاده شیوه مدیریت سهام عدالت در سال‌های اخیر توسط متولیان امر را مورد انتقاد قرار داد و تصریح کرد: اینکه برخی از سهام به مالکانش واگذار شود یا به نوعی خود مردم در رابطه با سرمایه خود اختیار داشته باشند اقدام و تصمیم خوبی است اما در این مورد به هیچ عنوان اطلاع‌رسانی خوبی انجام نشد.

وی عدم اطلاع‌رسانی عمومی در سطح جامعه توسط مسئولان ذیربط و پاسخ به سئوالات و شبهات مردم در مورد شرایط آزادسازی، نگهداری و یا فروش سهام عدالت را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: مردم در رابطه با موضوعات اشاره شده توجیه نشدند و لازم است که حتماً در جریان موضوع قرار بگیرند.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه مسئولان متولی در حوزه سهام عدالت باید برای جلوگیری از متضرر شدن مردم همواره در دسترس باشند اظهار داشت: انتظار داریم در بحث سهام عدالت اطلاع‌رسانی‌های لازم به درستی انجام شود تا آن اصل مهم عدالت اجتماعی و توزیع ثروت اتفاق بیافتد.

آقازاده یکی از مهم‌ترین شاخص‌های کارآمدی مجلس را تکیه بیشتر بر روی مسائل نظارتی آن تلقی کرد و گفت: حفظ تولید ملی، تلاش برای تقویت بسترهای آن، زمینه‌سازی جهت رونق و جهش تولید و مسائلی از این دست که جزو شعارهای چند ساله اخیر مقام معظم رهبری بود باید در دستور کار مجلس قرار گیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس از مهم‌ترین وظایف محوری مجلس را مباحث حول محور قانونگذاری و نظارت دانست و خاطرنشان کرد: رسیدگی به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و برخورد جدی با عوامل تشدید کننده آن در جامعه از جمله موضوعاتی است که در اولویت‌های مجلس یازدهم قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار