سرپرست شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید با سرعت ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت زابل در شمال استان را در نوردید و گردوغبار حاصل شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به ۳۰۰۰ متر کاهش داد.
کد خبر: ۸۶۰۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲ 09 June 2020

محسن بستانی در گفت و گو با ایسنا اظهار داشت: وزش باد شدید علاوه بر زابل، سایر شهرهای شمال استان را نیز درنوردید به طوریکه بیشینه سرعت باد در شهرهای هامون و زهک به ۷۶ کیلومتر بر ساعت و در هیرمند به ۶۸ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی افزود: وزش این باد شدید سبب غبار آلود شدن هوا و کاهش دید افقی در برخی محورهای مواصلاتی شمال استان مانند بخش های از محور زاهدان-زابل، زابل-زهک و زابل-هیرمند شد.

سرپرست شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی انتظار می رود امروز نیز وزش باد شدید شهرستان های شمال استان را دربرگیرد و سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا شود.

بستانی خاطرنشان کرد: با شدت گرفتن وزش بادهای ۱۲۰ روزه از روز گذشته، دمای هوای شهرهای شمال استان نیز کاهش یافت به طوریکه صبح امروز دمای زابل با حدود پنج درجه کاهش نسبت به دو روز گذشته به ۲۴ درجه سلسیوس رسید.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود وزش بادهای  شدید ۱۲۰ روزه تا جمعه در شمال استان ادامه دارد، گفت: وزش این بادها موجب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی می شود بنابراین توصیه می شود در زمان غبار آلود شدن هوا از ترددهای غیر ضرور خوداری شود و در ترددهای جاده ای نیز احتیاط شود.

بستانی تصریح کرد: قایق های تفریحی و صیادی فعال در تالاب هامون نیز تا جمعه در فعالیت های آبی خود احتیاط کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار