مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با اشاره به طراحی خط لوله جدید انتقال گاز از بویین زهرا به کرج گفت: با اجرای این پروژه نیاز استان در بخش‌های مختلف در یک چشم انداز ۵۰ ساله تامین می‌شود.
کد خبر: ۸۶۰۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳ 09 June 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ حسین تقی نژاد با اعلام این خبر گفت: در راستای ایجاد زیرساخت تامین انرژی برای افزایش سرمایه گذاری در استان، طراحی خط انتقال غرب کرج به طول ۶۴ کیلومتربا اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان انجام شده است.

 تقی نژاد افزود: این خط با انشعاب، از خط انتقال سوم سراسری واقع در پنج کیلومتری شمال شهر بویین زهرا آغاز و تا روستای عرب آباد ساوجبلاغ در غرب شهر کرج امتداد خواهد یافت که در دو فاز اجرایی عملیات آن انجام خواهد شد.

 وی با تاکید براینکه این خط انتقال ضمن رفع مشکل کمبود گاز در استان البرز وایجاد تامین انرژی گاز تا بیش از یک میلیون و۲۰۰ هزار متر مکعب در ساعت را به دنبال دارد، گفت: این خط همچنین توزیع مناسب گاز از غرب استان را در همه سطوح مصرف به خصوص صنایع با چشم انداز ۵۰ سال آینده تامین می کند.

 سال گذشته ۳۳۸ واحد صنعتی گازدار شده است

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با بیان اینکه تا پایان سال گذشته مجموعا  ۳۳۸ واحد صنعتی گازدار شده است گفت: این میزان ۵۷ درصد صنایع استان را شامل می شود ضمن آنکه گازرسانی به ۱۴۰واحد صنعتی نیز در حال انجام است.

 تقی نژاد افزود: سال گذشته گازرسانی به ۹ روستا انجام شده و در سال ۹۹ عملیات گازرسانی به ۵۰ روستا در حال اجرا است.

 مدیر عامل شرکت گاز استان البرز مجموع روستاهای برخوردار از نعمت گاز استان البرز را تا پایان سال گذشته ۱۵۴ مورد عنوان کرد و گفت: در میان شهرستان های مختلف استان به ترتیب ساوجبلاغ و نظرآباد دارای بیشترین روستای برخوردار از گاز هستند.

 وی به موانع و مشکلات اصلی گازرسانی در البرز اشاره کرد و گفت: صعب العبور بودن مسیرهای گازرسانی، حجم بالای مسیر سازی و حفاری برای شبکه گذاری به خصوص در مناطق آسارا و محور چالوس، تحصیل اراضی، افزایش قیمت ها ونوسانات ارزی و در نهایت فرایند صدور مجوزهای لازم از ادارات متولی و مرتبط از اهم مشکلات موجود در مسیر گازرسانی در این استان محسوب می شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار