با اعلام از سوی وزارت خزانه داری؛
وزارت خزانه‌داری آمریکا به تازگی ۱۲۵ کشتی و نفتکش مرتبط با جمهوری اسلامی ایران را در فهرست تحریم‌های منع اشاعه هم قرار داد.
کد خبر: ۸۶۰۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹ 09 June 2020

 

 

آمریکا فهرست تحریم‌های جدیدی علیه نفتکش‌های ایرانی اعلام کرد

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، وزارت خزانه‌داری آمریکا در تازه‌ترین اقدام خصمانه خود علیه ایران، ۱۲۵ کشتی و نفتکش مرتبط با جمهوری اسلامی ایران را در فهرست تحریم‌های منع اشاعه هم قرار داد.

این خبر در وبگاه وزارت خزانه داری آمریکا اعلام شده و براساس آن فهرست تحریم‌های مرتبط با خطوط کشتی‌رانی ایران به روز شده است.

در این ارتباط گفته شده، بیش از ۱۰۰ نفتکش، کشتی باری و مسافری مرتبط با خطوط کشتی‌رانی ایران در فهرست تحریم‌های «دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا» (اوفک) قرار گرفته است.

براساس این گزارش، کشتی‌های مشمول قانون تحریم آمریکا، در ذیل سه عنوان «ایران»، «مقررات تحریم‌های مربوط به اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی» و «مقررات تحریم مالی ایران» قرار خواهند گرفت.

در فهرستی که وزارت خزانه داری آمریکا در این ارتباط منتشر کرده، نام کشتی‌ها و نفتکش‌های ایرانی مشمول تحریم که تحت پرچم ایران قرار دارند و یا با ایران مرتبط بوده‌اند، به صورت تک تک اعلام شده و مدعی شده است که این کشتی‌ها بعد از این مشمول تحریم‌ قرار خواهند گرفت.

اعلام این تحریم‌ها علیه نفتکش‌هایی که با ایران مرتبط بوده و یا تحت پرچم ایران قرار داشته‌اند، در ادامه رویکرد خصمانه واشنگتن علیه ایران صورت می‌گیرد.

با این حال پیش از این بسیاری در داخل و خارج از آمریکا با انتقاد از سیاست‌های فعلی دولت ترامپ، سیاست‌ فشارحداکثری علیه ایران را سیاستی شکست خورده عنوان کرده بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار