مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی خبر داد:
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت : طرح پایلوت کاهش تصادفات جاده ای از ۲۱ خرداد ماه سال جاری در دو محور ارومیه - سلماس و ارومیه - نقده و میاندوآب اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۹۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵ 07 June 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت : طرح پایلوت کاهش تصادفات جاده ای استان با هدف پیشگیری از تخلفات و تصادفات رانندگی در دو محور پرتردد و پر حادثه در محورهای ارومیه - سلماس و ارومیه - نقده و میاندوآب انتخاب شده است.

ارسلان شکری افزود : این طرح در راستای اهمیت و ضرورت آموزش در آگاهی بخشی ارتقای انضباط ترافیکی و کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی و با عنایت به نقش تاثیرگذار مسئولین ذیربط در تربیت و فرهنگ سازی به صورت پایلوت در استان و‌در دو بخش علمی و کاربردی اجرا خواهد شد.

وی گفت: در این راستا دبیرخانه کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان با محوریت معاونت حمل و نقل این اداره کل بر اساس اعلام نیاز موجود و بعد از اتمام و بررسی مراحل مطالعاتی، نسبت به امکان سنجی و توجیه آن از لحاظ قابلیت اجرایی، احصا شاخص های مالی و اقتصادی و جزئیات کامل طرح به همراه برنامه زمانبندی تفصیلی آن اقدام و هم اکنون طرح مذکور در محورهای یادشده قابل اجرا و عملیاتی است.

این مقام مسئول ادامه داد : حوادث و سوانح جاده ای قابل پیشگیری هستند بنابراین با آگاهی و البته فرهنگ‌سازی می‌توان سوانح جاده‌ای را به حداقل رساند و جایگاه استان را در زمینه حوادث جاده‌ای به موقعیت مناسبی ارتقا داد که در این زمینه نیازمند همکاری جدی و یاری تمام دستگاه‌ها و ارگان‌ها و نهادهای مرتبط هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی اضافه کرد: امید است با اجرای موفق این طرح در راستای کمک رسانی به بهبود وضعیت ترافیک در استان نقش آفرینی موثری داشته باشیم و این طرح الگوی مناسبی برای کاهش تصادفات جاده‌ای در دیگر استان‌ها و کشور شود.

شکری اظهار کرد : تقسیمات این طرح بر ۵ فاز اصلی بوده و هر فاز به چند بلوک تقسیم شده است که فرمانده کل نظارت بر طرح رئیس کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان، استاندار محترم و فرمانده اجرایی طرح پایلوت، فرماندهی محترم پلیس راه استان و متعاقبا فرمانده هر فاز رئیس پاسگاه پلیس راه آن منطقه یا شهر مربوط است.

وی گفت: اکیپ های هلال احمر ، پلیس راه، پزشکی قانونی و راهداری در اجرای این طرح دخالت و وظایف مختلف قبل، حین و بعد از حادثه دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار