کد خبر: ۸۵۹۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵ 07 June 2020

کریم علی حسنی روز یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت و مبارزه با کرونا شهرستان دیر افزود: باتوجه به افزایش شمار بیماران کرونایی مقابله با ویروس نباید رها شود و مردم و مسئولان همچنان باید خطر کرونا را جدی بگیرند.

وی گفت: ابعاد ویروس کرونا در جامعه گسترده و کار را سخت کرده است و همه باید این خطر را جدی بدانیم و با فرهنگ سازی و آموزش جلو شیوع آنرا بگیریم.

فرماندار دیر افزود: اگر چه در این شهرستان در مقابله با کرونا رضایت نسبی بین مردم است و نسبت به شهرستان های استان هم جایگاه بدی نداریم اما نباید غافل شویم و کار را با جدیت و برنامه ریزی و اصولی ادامه دهیم.

علی حسنی ادامه داد: خدمات به مردم و فعالیت های اقتصادی و بازار را نمی شود تعطیل کرد و باید در تهیه ماسک و توزیع بین مردم فعال شویم و فنی حرفه ای و بسیج کارگاه تولید ماسک خود را راه اندازی کنند.

وی گفت: داروخانه ها باید ماسک در اختیار مردم قراردهند و اثر انگشت در تمام ادارات و بانک ها ممنوع شود و مراسم تشییع محدود و ختم بطور کلی ممنوع خواهد بود.

فرماندار دیر اضافه کرد:  ضمن رعایت اصول بهداشتی و ممنوعیت پذیرایی در اداره نسبت به نوبت دهی کارها به مردم اقدام شود تا مانع تجمع زیاد مراجعان شود.

وی گفت: جایگاه پمپ بنزین با رعایت اصول بهداشتی، باید دستکش در اختیار مردم قراردهند.

دادستان شهرستان دیر با اشاره ضرورت رعایت بهداشت شخصی و ضد عفونی کردن وسایل در محل کار از مدیران اجرایی و کارمندان خواست پروتکل بهداشتی را کاملا رعایت کنند و با نوبتی دهی خدمات به مردم از تجمع آنان جلوگیری کنند.

 اکبر احمدی اظهار داشت: مردم از ترددهای غیر ضروری در اداره‌ها، پاساژها و سایر مرکزهای پرازدحام خودداری و امور خود را نوبتی انجام دهند .

ویافزود: برای اجرای برنامه های مقابله با گسترش ویروس کرونا دادستانی حاضر به همکاری با ستاد مربوطه است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون تعداد ۵۷ نفر در این شهرستان مبتلا شده اند که از این تعداد ۲۳ نفر بهبود،۳۳ نفر مراقبت خانگی و یک نفر بستری بوده است.

احمد آخوندی افزود: عدم رعایت اصول بهداشتی در بین ادارات و کارمندان شهرستان ریسک خطر ویروس کرونا را افزایش داده است.

وی گفت: رعایت اصول بهداشتی، شستشوی دست ها، زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی تنها راه مقابله با این ویروس است.

مسئول موکب بیت الزهرا شهرستان دیر گفت: در زمان حاضر هر هفته یک بار مرکزهای حساس شهری و روستایی ضدعفونی می شود.

حسین چاهبندی افزود: جایگاههای سوخت شهرستان هیچ گونه دستکش ندارند که در اختیار مردم قراردهند و منبع آب در جاهای حساس توسط نیروی های جهادی موکب بیت الزهرا نصب شده است که اکنون نیاز به مایع ضدعفونی دارند.

جانشین فرمانده سپاه سیدالشهدا دیر گفت: نیروی های بسیج و سپاه آمادگی کامل دارند تا در موج دوم مقابله با این ویروس همکاری کنند.

سرگرد سید علی حسینی نیا افزود: کنترل تشییع جنازه ها و فاتحه خوانی ها و بررسی نقاط حساس شهرستان مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار