رئیس سازمان بورس در صحن مجلس:
رئیس سازمان بورس با اشاره به نگرانی‌ها از فروش سهام عدالت از سوی مردم گفت: علی‌رغم این نگرانی‌ها، تنها ۱.۵ درصد مشمولان سهام عدالت، سهام خود را معامله کرده‌اند.
کد خبر: ۸۵۹۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴ 07 June 2020

 

 

یک‌ونیم درصد مشمولان سهام عدالت برای فروش سهام خود اقدام کردند

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی وضعیت اقتصادی کشور، حسن قالیباف رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گزارشی از وضعیت بازار سرمایه کشور ارائه داد.

وی گفت: با توجه به رونق بازار سرمایه، فرصت خوبی برای تأمین مالی و توسعه اقتصادی کشور از طریق این بازار فراهم شده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: تصویب قانون بازار سرمایه در سال ۸۴ و قانون توسعه نهادها و ابزارهای مالی جدید در سال ۸۸ ظرفیت خوبی در اختیار بازار سرمایه قرار داد.

قالیباف با بیان اینکه دو مأموریت مهم از سوی رهبر انقلاب به بازار سرمایه سپرده شد که موجب ارتقای آن شده است گفت: اولویت مأموریت اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی است که عمده واگذاری‌ها طی سال‌های اخیر از طریق بازار سرمایه انجام شده است. در سال ۸۵ شاخص بازار سرمایه ۴۲ هزار میلیارد تومان بود که در سال ۹۹ به ۵,۰۰۰ هزار میلیارد تومان رسید و به بیش از ۱۰۰ برابر افزایش یافت.

وی افزود: سال گذشته تأمین مالی بازار سرمایه ۲۶۰ هزار میلیارد تومان بود درحالی‌که در سال ۸۸ این رقم ۱,۰۰۰ میلیارد تومان بوده است که این امر نشان می‌دهد تأمین مالی بازار سرمایه به بیش از ۲۶۰ برابر افزایش یافته است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، آزادسازی سهام عدالت را اتفاقی بزرگ در بازار سرمایه خواند و گفت: با دستور مقام معظم رهبری، این امکان در بازار بورس فراهم شد که دارندگان سهام عدالت بتوانند میزان دارایی خود را مشاهده کرده و آن را خرید و فروش کنند.

قالیباف اظهار داشت: تنها یک و نیم درصد از مشمولان سهام عدالت اقدام به فروش سهام خود کرده‌اند. نگرانی وجود داشت که عمده سهامداران اقدام به فروش سهام خود کنند درحالی‌که عمده مردم تمایل به نگهداری از سهام داشتند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: بدون احتساب سهامداران عدالت، بازار بورس دارای ۱۳ میلیون کد معاملاتی است که با ورود سهامداران عدالت که ۴۹ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر هستند، میزان دریافت‌کنندگان کد معاملاتی به شدت افزایش یافته است.

وی افزود: دولت در سال‌های اخیر تأمین مالی خوبی از بورس انجام داده این در حالی است که در سال‌های گذشته دولت از طریق بانک مرکزی در سایر بانک‌ها اقدام به تأمین مالی می‌کرد که موجب افزایش نرخ تورم می‌شد. سال گذشته دولت ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اوراق در بازار بورس به فروش رساند.

منبع : مهر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار