میلیون ها نفر در ایران و در چهار گوشه دنیا، ازگوشی تلفن همراه یا موبایل استفاده می کنند. امروز دیگر در تعریف موبایل نمی گوییم موبایل وسیله ای کوچک است که با آن می توانید با هر شخصی در روی کره زمین و در هر نقطه ای که آنتن موجود باشد ارتباط برقرار کرده و صحبت کنید!
کد خبر: ۸۵۹۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 07 June 2020

میلیون ها نفر در ایران و در چهار گوشه دنیا، ازگوشی تلفن همراه یا موبایل استفاده می کنند. امروز دیگر در تعریف موبایل نمی گوییم موبایل وسیله ای کوچک است که با آن می توانید با هر شخصی در روی کره زمین و در هر نقطه ای که آنتن موجود باشد ارتباط برقرار کرده و صحبت کنید! چرا که خرید موبایل با اهداف بسیار گسترده تری صورت می گیرد. خرید موبایل تنها خرید یک وسیله ارتباطی با هدف برقراری تماس با دیگران نیست. بلکه خرید موبایل به طور همزمان به معنای دسترسی به رایانه، بانک، تاکسی، فروشگاه و... است. تمام این نکات موجب شده اند که گوشی تلفن همراه به یکی از لوازم ضروری تبدیل شود. اما هزینه تهیه این محصول پرکاربرد به حدی بالا رفته است که ممکن است هر کسی توانایی پرداخت آن را نداشته باشد. بنابراین برخی از فروشگاه ها امکان خرید موبایل اقساطی را برای مشتریان خود فراهم می کنند. در ادامه به بررسی نکاتی پیرامون موبایل و خرید اقساطی آن می پردازیم.

از کجا موبایل اقساط بخرم

تاریخچه موبایل، معجزه دست بشر

اما تولید این موبایل همه کاره قدرتمند از کجا شروع شد؟ حدود 43 سال پیش یک تلفن همراه بی سیم نسبتاً بزرگ و سنگین، با طول ۲۵ سانتی متر و وزن ۱ کیلوگرم توسط آقای کوپر ساخته شد.  این تلفن تنها ۲۰ دقیقه شارژ داشت و پس از این زمان، شارژ آن به اتمام رسیده و باید به منبع تغذیه وصل می‌شد. شرکت موتورلا ابداع آقای کوپر را خرید و در سال ۱۹۸۳ ابداع مارتی کوپر توسط شرکت موتورولا، با نام داینوک تالک 8000 روانه بازار شد. این گوشی یک صفحه کلید بیست دکمه ای و یک آنتن بلند داشته است که با قیمت ۴۰۰۰ دلار به فروش می رسید. و این شروع پیدایش موبایل، معجزه دست بشر است که امروزه تغییرات بسیاری در آن دیده می شود.

گوشی های هوشمند، رقیب کامپیوتر های خانگی

امروزه بیشتر زمان خود را صرف کار با تلفن همراه می کنید، از این رو می خواهید دستگاهی که بیشترین وقت خود را در روز با آن می گذرانید بهترین کارایی را داشته باشد. گوشی های هوشمند امروز، تفاوت زیادی با کامپیوتر های خانگی ندارند به همین دلیل در روز بیشتر کارهای خود را به آن می سپارید. رقابت بزرگی که در زمینه گوشی های هوشمند و موبایل ایجاد شده است این امکان را برای شما به وجود آورده که بتوانید به راحتی انتخاب کنید، انتخابی که نیاز شما و هزینه ای که میخواهید برای یک موبایل بپردازید را تمام و کمال شامل ‌شود.

موبایل، پر کاربردترین وسیله شخصی

چنانچه بخواهید وسایل شخصی خود را به ترتیب میزان استفاده در روز طبقه بندی کنید، احتمال زیادی وجود دارد که موبایل در صدر این فهرست قرار بگیرد. بنابراین می توان گفت: یکی از پرکاربردترین لوازم شخصی که در طول روز مدام از آن استفاده می کنید و جزء ملزومات دنیای دیجیتال امروز است تلفن همراه می باشد، که اهمیت آن را در زندگی نمی توانید نادیده بگیرید. همانطور که تلفن های همراه امروزی تنها برای تماس و ارسال پیام کوتاه نیست بلکه ثبت خاطرات روزانه، پیدا کردن خلوت ترین مسیر برای رفتن به محل کار، سفارش غذا و تاکسی، بازی و ... سبب شده تا بدون گوشی یک روز زندگی کردن هم دشوار باشد و موبایل را به پرفروش ترین کالای جهان تبدیل کند.

نکاتی که بایستی پیش از خرید موبایل به آن توجه داشته باشید:

از کجا موبایل اقساط بخرم

1- قیمت گوشی موبایل: یکی از موارد مهمی که پیش از خرید موبایل باید به آن توجه داشته باشید، هزینه ای است که میخواهید برای آن بپردازید. بازه قیمتی گوشی‌ های هوشمند بسیار گسترده است، بنابراین مشخص کردن این بازه پیش نیازی برای خرید موبایل به حساب می آید.

2- آشنایی با سیستم عامل گوشی: سیستم های عامل پرطرفدار در گوشی موبایل به دو دسته:

اندروید: محبوب ترین سیستم عامل که بیشتر از ۸۰ درصد گوشی های موبایل به این سیستم مجهز هستند.

ios  :دومین سیستم عامل محبوب که تنها در گوشی های آیفون می توان آن را بیابید.

3- ابعاد و کیفیت: از مهم ترین شاخص های خرید موبایل، سایز، طرح و جنس آن می باشد که بسته به سلیقه شما می تواند متفاوت باشد. بنابراین هنگام خرید به این نکات دقت داشته باشید.

4-صفحه نمایشگر گوشی هوشمند: صفحه نمایشگر ۶۰ درصد از کل قاب جلو گوشی را شامل می‌شود، به طوری که یک نمایشگر خوب میتواند شما را با دیدن کیفیت تصاویر هیجان زده کند، اما برعکس یک نمایشگر بد حتی خواندن پیام کوتاه را هم برای شما دشوار خواهد کرد.

5- کیفیت دوربین: گوشی های موبایل امروزی از نظر کیفیت عکس با دوربین های دیجیتال خانگی رقابت کرده وحتی به لحاظ سهولت استفاده آنها را از دور خارج کرده است.  بنابراین چنانچه شما از دوربین موبایل، بسیار استفاده می کنید در هنگام خرید موبایل به کیفیت آن توجه کنید.

6- حافظه ذخیره سازی: میزان حافظه داخلی موبایل بستگی به نیاز شما دارد، اگر قرار است برنامه زیادی در آن نصب کنید پس بهتر است به سراغ گوشی با حافظه زیاد بروید.

7- دوام باتری: در واقع باتری تلفن همراه می‌تواند، به بزرگترین مشکلی که ممکن است در گوشی خود با آن مواجه شوید تبدیل گردد، بنابراین در هنگام خرید موبایل به میزان دوام باتری توجه داشته باشید.

8- امکانات ارتباطی: امروزه بیشتر اپراتورهای موبایل در ایران از شبکه پرسرعت 4G پشتیبانی می کنند، بنابراین توجه داشته باشید گوشی موبایلی که قصد خرید آن را دارید این شبکه را پشتیبانی می کند یا خیر.

خرید موبایل اقساطی

از کجا موبایل اقساط بخرم

با توجه به شرایط اقتصادی و وضعیت معیشتی مردم، در اکثریت جامعه پرداخت هزینه های بالا برای خرید موبایل فقط از پس انداز انجام می شود. بسیاری از افراد هم پس انداز کافی برای انجام این خرید را ندارند و یا مایل به صرف پس انداز خود نیستند. بنابراین خرید موبایل اقساطی در روزهای کنونی بسیار مورد نیاز می باشد. از آنجایی که قیمت گوشی های موبایل در یک سیر صعودی قرار دارد خرید یک تلفن با کیفیت با پرداخت پول نقد دشوار به نظر می رسد از این رو خرید موبایل اقساطی امکانی است که بعضی از فروشگاه های موبایل برای مشتریان خود فراهم می کنند.

خرید اقساطی موبایل در فروشگاه های اینترنتی هم امکان پذیر شد

کمتر کسی می‌داند خرید اقساطی موبایل در سایت فروشگاهی نیز اتفاق می افتد. بنابراین شما می توانید به یک فروشگاه اینترنتی معتبر مراجعه کرده و تمام گوشی ها و برندهای مطرح موجود در بازار را در آنجا ببینید و با هم مقایسه کنید و بهترین گوشی را متناسب با بودجه یا به صورت نقد یا اقساط خریداری نمایید.  فروشگاه مبیت نیز به عنوان یک فروشگاه آنلاین موبایل این مشکل را حل کرده است. اگر توانایی خرید نقدی گوشی مورد نظرتان را ندارید می توانید با مراجعه به سایت  Mobit.ir از شرایط ویژه خرید موبایل اقساطی این فروشگاه بهره مند شوید.

منبع : زومجی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار