ابراهیم شکیبا در گفتگو با تابناک:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:با توجه به اینکه امتحانات نهایی پایه های ۹ و ۱۲ به صورت حضوری برگزار می شود، جهت برگزاری ایمن امتحانات و حفظ سلامتی دانش اموزان، والدین، کارکنان مدارس و خانواده های آن رعایت اصول بهداشتی جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری ضروری است.
کد خبر: ۸۵۸۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 06 June 2020

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت:با توجه به شروع امتحانات مدارس در راستای پیشگیری از ابتلا به بیماری ‌کرونا رعایت نکات بهداشتی ضروری است و مسئولین مدارس ،دانش آموزان و والدین آنها ملزم به رعایت این نکات می باشند .

وی خاطر نشان کرد: رعایت فاصله گذاری در محل ورود و خروج دانش آموزان،،استفاده از ماسک برای دانش اموزان الزامی می باشد و باید خانواده ها از قبل در جریان این موضوع قرار گیرند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود:در تکثیر و انتقال برگه های امتحانی و پاسخنامه ها ملاحظات بهداشتی مانند استفاده از ماسک و دستکش رعایت شود و هنگام تصحیح اوراق امتحانی توسط معلمین نیز با تمهیدات بهداشتی همچون ماسک و دستکش انجام شود.

شکیبا تاکید کرد:کلیه افرادی که در امتحانات شرکت می کنند اعم از کارکنان مدارس و دانش آموزان بایستی روز قبل از آزمون در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کرده و گزارش آن یا به صورت پرینت شده (مشابه کارت ورود به جلسه) یا از قبل با پیامک و .. به اطلاع مسئول برگزاری آزمون رسانده شود .

وی ابراز داشت: چنانچه دانش اموز بیمار یا مبتلا به بیماری زمینه ای : قلبی-عروقی، فشارخون بالا، دیابت، بیماریهای تنفسی مزمن، BMI بالای ۴۰، بیماریان با نقص ایمنی و تحت درمان با کورتیکو استروئیدها، بیماران تحت شیمی درمانی، بدخیمی ها و یا افرادی که پیوند اعضا شده اند در صورت تایید پزشک، آزمون به صورت انفرادی انجام شود.

به گفته این مسئول،گندزدایی سطوح دارای امکان تماس مانند تجهیزات، دستگیره درب ها، میز و صندلی، شیرآلات، نرده پله ها، پریز برق و کلیه وسایلی که به طور عمومی و مشترک استفاده می شود، قبل و بعد از برگزاری آزمون توسط مسئولین مدارس انجام می شود.

شکیبا در پایان گفت:صابون مایع در مدرسه به اندازه کافی موجود باشد و سطل های زباله درب دار مجهز به کیسه زباله به اندازه کافی در نقاط تردد دانش اموزان تعبیه شود و گندزدایی و ضدعفونی آبخوری، دستشویی، توالت و .. روزانه حداقل دو بار در طول ساعت کار مدرسه انجام شود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار