رئیس جمهور آمریکا به ارتش کشورش دستور داد تا ۹۵۰۰ نیروی آمریکایی را از آلمان خارج کند؛ اقدامی که احتمالا نگرانی‌ها در اروپا نسبت به تعهد واشنگتن به این منطقه را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۸۵۸۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸ 06 June 2020

ترامپ دستور خروج ۹۵۰۰ نیروی آمریکایی از آلمان را صادر کرد

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، به نوشته روزنامه گاردین، یکی از مقامات ارشد آمریکا گفت: این اقدام تعداد نیروهای آمریکایی مستقر در آلمان را به ۲۵ هزار تن کاهش می‌دهد در حالی که تعداد این نیروها در حال حاضر ۳۴ هزار و ۵۰۰ تن است.

وی افزود: این اقدام نتیجه ماه‌ها بررسی و تلاش ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش بود و هیچ ارتباطی با تنش‌های موجود میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که مانع برنامه ترامپ برای میزبانی نشست گروه هفت در ماه جاری میلادی شد، ندارد.

یکی دیگر از مقامات ارشد دولت واشنگتن گفت: این ۹۵۰۰ نیرو به نقاط دیگری اعزام می‌شوند. تعدادی از آنها در لهستان و تعدادی در دیگر کشورهای متحد مستقر خواهند شد و باقی آنها به خانه بازمی‌گردند.

وی افزود: به دلیل افزایش بودجه دفاعی ائتلاف نظامی ناتو تحت رهبری آمریکا، دیگر نیازی به وجود یک لشگر بزرگ در آلمان نیست.

این مقام تصریح کرد: دستور این تغییر در تفاهم‌نامه جدید امضا شده توسط رابرت اوبرایان، مشاور امنیت ملی ترامپ صادر شده است. آمریکا سپتامبر سال گذشته بررسی این برنامه را آغاز کرد و تازه در حال اجرایی کردن آن است.

این اقدام تازه‌ترین ضربه به روابط میان برلین و واشنگتن محسوب می‌شود که در جریان ریاست جمهوری ترامپ خدشه‌دار شده است. ترامپ آلمان را تحت فشار گذاشته تا بودجه دفاعی را افزایش دهد و برلین را متهم کرده که به خاطر وابستگی که به منابع انرژی روسیه دارد، اسیر این کشور شده است.

حدود ۱۷ هزار کارمند غیرنظامی آمریکا، نیروهای آمریکایی در آلمان را حمایت می‌کنند. گمان می‌رود که آمریکا کلاهک‌های اتمی نیز در آلمان دارد.

منبع : ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار