مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با بیان اینکه پیش از این، ۲ هکتار از مناطق شهرستان کازرون به کشت خرمای مجول اختصاص یافته بود، افزود: شهرستان کازرون با حدود ۶ هزار هکتار سطح زیر کشت نخیلات یکی از قطب‌های تولید خرما در استان فارس است.
کد خبر: ۸۵۸۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲ 05 June 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:زهرا پناه مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با بیان اینکه طرح توسعه ارقام تجاری خرما از برنامه‌های سازمان جهادکشاورزی فارس است، اظهار کرد: خرمای مجول رقمی وارداتی است و در سطح ۹ هکتار در مناطق مختلف این شهرستان کشت شده است.

پناه اضافه کرد: امسال تعداد هزار و ۱۰۰ اصله نهال خرمای مجول بعد از نگهداری حدود یک سال در گلخانه در شرایط قرنطینه، بین متقاضیان شهرستان توزیع و در قالب ۷ هکتار باغ مادری کشت شده است.

او با بیان اینکه پیش از این، ۲ هکتار از مناطق شهرستان کازرون به کشت خرمای مجول اختصاص یافته بود، افزود: شهرستان کازرون با حدود ۶ هزار هکتار سطح زیر کشت نخیلات یکی از قطب‌های تولید خرما در استان فارس است.

این مقام مسئول تصریح کرد: خرمای مجول از بهترین ارقام تجاری خرما در دنیا و جایگزین مناسبی برای باغات غیر اقتصادی خرما است.

او اضافه کرد: بالا بودن کیفیت، تناژ و عمر پس از برداشت میوه، از ویژگی‌های خرمای مجول است که به دلیل بازار پسندی بالا، به عنوان گرانترین خرمای جهان نیز از آن یاد می‌شود.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

برچسب ها: کازرون ، خرما ، کشت نخلیات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار