قزوین:
متکدیان و معتادان بهبودیافته استان قزوین با هدف توانمندسازی و پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی باید صاحب شغل شوند.
کد خبر: ۸۵۷۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱ 02 June 2020
 

 ضرورت اشتغالزایی برای متکدیان و معتادان بهبودیافته

 
به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، سید رسول جزدره ای، معاون امور آسیب‌های اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در نشست کمیته فرعی اشتغال استان گفت: چندی پیش در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان قزوین موضوع اشتغال متکدیان و معتادان معتادان بهبود یافته در حضور استاندار مطرح و مصوب شد که راهکار‌های لازم برای حل اشتغال این افراد مورد تاکید قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید کارگروهی ویژه متشکل از معاونت امور اقتصادی استانداری قزوین، شرکت شهرک‌های صنعتی استان، سازمان صمت استان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این خصوص تشکیل شود، اظهار داشت: می‌توان از ظرفیت دستگاه‌هایی مانند کمیته امداد و بهزیستی و شهرداری نیز برای شناسایی این افراد استفاده کرد و برنامه‌ها و رهیافت‌های مشخصی را در این خصوص تدوین نمود.

جزدره‌ای تاکید کرد: دفتر اجتماعی استانداری قزوین به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه وارد شود و نیازمند این هستیم که با کمک دستگاه‌های دیگر به سیاست گذاری در این رابطه اقدام کرده و سپس امورات اجرایی را در دست بگیریم.

معاون امور آسیب‌های اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خاطرنشان کرد: معتادان در جامعه به لحاظ برچسب‌های اجتماعی و فرهنگی که روی آن‌ها وجود دارد، قابل پذیرش نیستند و لازم است که در این رابطه فرهنگ سازی بیشتری صورت پذیرد.

جزدره‌ای یادآور شد: با توجه به اینکه متکدیان و معتادان بهبودیافته به لحاظ اشتغال و معیشت در وضعیت حاد و بحرانی قرار دارند، اگر به فکر ساماندهی آن‌ها نباشیم به طور حتم باید شاهد تبعات اجتماعی دیگری باشیم.
منبع : مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار