مدیرکل استاندارد ایلام گفت: امسال از تجهیزات ۲۷۰ زمین بازی در استان بازرسی بعمل آمد اما بدلیل عدم همکاری شهرداری ها فرایند استاندارد سازی میسر نشده است.
کد خبر: ۸۵۷۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 02 June 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ مهناز همتی اظهار داشت: بیشترین مشکل وسایل تفریحی و بازی در زمینه استاندارد متوجه پارک‌های بازی شهرداری ها است به نوعی که می‌توان گفت همه این وسایل غیراستاندارد هستند.

وی در خصوص شهربازی‌های مستقر در مهدکودک‌های استان نیز اظهار داشت: با بازرسی‌های انجام شده از این مکان‌ها هیچ‌کدام از وسایل بازی مهدکودک‌های استان استاندارد نیستند.

مدیرکل استاندارد ایلام با اشاره به فعالیت بخش خصوصی در این خصوص یادآور شد: هشت مورد شهربازی‌ سرپوشیده خصوصی در استان جود دارد که اکثر آنها استاندارد سازی وسایل شهربازی‌ها را رعایت کرده‌اند.

استانداردسازی تجهیزات شهربازی‌ها نیازمند تعامل شهرداری است

همتی افزود: در خصوص استانداردسازی تجهیزات بازی کودکان مکاتبات متعددی با شهرداری‌ها انجام و تاکید شده است قرارداد با بهره‌برداران در صورت کسب مجوز از استاندارد منعقد شود.

مدیرکل استاندارد ایلام تاکید کرد: سازه‌های بازی در سطح پارک‌ها و شهربازی‌ها علاوه بر استاندارد کارخانه ساخت باید استاندارد نصب را نیز دریافت کنند و سپس مجاز به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه تجهیزات شهربازی‌های استان ایلام مشکل حاد و خاصی ندارند، افزود: تاکنون شهرداری‌ها توجه چندانی به این موضوع نداشته و همچنان برای این مهم به عنوان معضلی اساسی تدبیر خاصی اندیشیده نشده است.

مدیرکل استاندارد ایلام یادآور شد: استانداردسازی تجهیزات بازی در مراکز بازی و تفریح می‌تواند از بروز خطرات و آسیب‌های احتمالی جلوگیری کند، امری که توجه به آن چندان که انتظار می رود جدی و مستمر نیست.

همتی ادامه داد: اداره کل استاندارد استان ایلام با توجه به شرح وظایف تعیین شده در بخش‌های مختلف نسبت به نصب و استقرار تجهیزات بازی استاندارد در پارک‌ها و شهربازی‌ها حساسیت ویژه‌ای دارد و موارد را با دقت بررسی می‌کند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار