کد خبر: ۸۵۷۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵ 02 June 2020

تاکنون 906 میلیون متر مکعب آب تحویل شبکه آبیاری و زهکشی گیلان شده است

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق آبی گیلان اظهار داشت : تاکنون 906 میلیون متر مکعب آب تحویل شبکه آبیاری و زهکشی گیلان شده است.

تابناک/عمران مومنی مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق آبی گیلان در هشتمین جلسه منابع و مصارف آب استان گیلان گفت : از 26 اسفند ماه 1398 تا امروز 12 خرداد 1399 به میزان 906 میلیون متر مکعب آب تحویل شبکه های آبیاری و زهکشی استان گیلان شده است.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق آبی گیلان ادامه داد : حجم فعلی آب مخزن سد سفیدرود امروز ، یک میلیارد و 61 میلیون متر مکعب ، ورودی آب به مخزن سد 155 متر مکعب بر ثانیه و خروجی آن نیز 217 متر مکعب بر ثانیه است.

عمران مومنی یاد آور شد : این حجم 906 میلیون متر مکعبی آب تحویلی به شبکه های آبیاری و زهکشی استان گیلان جهت مصرف در 172 هزار هکتار از اراضی تحت شبکه استان گیلان از مجموع اراضی 238 هزار هکتاری شالیزارهای گیلان بوده است.

گفتنی است نماینده سازمان هواشناسی حاضر در هشتمین جلسه منابع و مصارف آب استان گیلان گفت: متوسط بارندگی استان گیلان نسبت به بلند مدت 15.8 درصد افزایش اما نسبت به سال گذشته 2.8 درصد کاهش بارش را نشان می دهد.

وی گفت: بارش در پهنه استان گیلان از ابتدای سال زراعی تا کنون 819 میلی متر بوده است.

همچنین در این جلسه  نماینده سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان نیز از اتمام عملیات نشاء در استان گیلان جز بصورت لکه ای در چند نقطه از گیلان از جمله رودبار خبر داد و گفت: تاکنون در 46 درصد از اراضی شالیزاری گیلان نیز عملیات وجین به پایان رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار