رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: مبتلایان به کرونا در این شهرستان با شناسایی ۱۳ مورد جدید به ۴۹۸ نفر رسید.
کد خبر: ۸۵۷۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 02 June 2020

محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت:ویروس کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ نفر را در جهرم آلوده و روانه بیمارستان کرد و تعداد مبتلایان در شهرستان جهرم و خفر به ۴۹۸ نفر افزایش یافت.

او بیان کرد: ۶ نفر از مبتلایان امروز عضو یک خانواده و ۲ مبتلا هم عضو یک خانواده دیگر هستند.

او تعداد کل مبتلایان به کووید ۱۹ در شهرستان خفر را ۵۱ نفر اعلام کرد و افزود: تاکنون ۵ نفر بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

رحمانیان تعداد کل بهبود یافتگان کامل و از قرنطینه خارج شده را ۳۹۴ نفر اعلام و گفت: بیشتر مبتلایان جدید از طریق بیمار یابی شناسایی شده و در حال سپری کردن دوره درمان هستند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم هم اکنون بهترین راهکار برای مقابله و کاهش مبتلایان به این بیماری حفظ فاصله فیزیکی است.

او افزود: شاید در این برهه فاصله فیزیکی موثرترین راه برای پیشگیری باشد. فاصله‌ای که می‌تواند ما را از بدترین عواقب این بیماری مهلک نجات دهد. خوب است که شهروندان عزیز در مکان‌های اجتماعی در کنار رعایت اصول بهداشتی فاصله فیزیکی را رعایت کرده و حتی در خانه تا آنجا که می‌شود این مهم را عملی کنند.

ویروس کرونا با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت.

ویروس کرونا همانند بسیاری از ویروس‌های دیگر بدنه‌ای از جنس لیپید (نوعی ازچربی طبیعی) دارد که با مواد شوینده از بین می‌رود. برای همین شستن دست و صورت و وسایل با مواد شوینده مثل صابون و یا مواد ضد عفونی کننده، ویروس را از بین می‌برد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار