کد خبر: ۸۵۷۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲ 01 June 2020
 

آغاز مجلس یازدهم برای غلامرضا تاجگردون، نماینده گچساران متفاوت‌تر از دور پیش شده است.

تاجگردون در گردونه تشخیص اعتبار/ اسلحه گرم، پارلمان را زودتر به تابستان می‌بردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آغاز مجلس یازدهم برای «غلامرضا تاجگردون، نماینده گچساران و باشت» متفاوت‌تر از دور پیش شده است. برخی نمایندگان در چند روز گذشته با اعتراض به اعتبارنامه او و سید کاظم دلخوش اباتری از صومعه‌سرا و حسین محمدصالحی از فریدن و فریدون شهر و چادگان، حضور این سه نفر را به چالش کشیدند و به اصطلاح روی صحت اعتبارنامه‌هایشان «إن قُلت» آوردند.

ادامه این چالش از جایی خبری‌تر می‌شود که تعدادی از نمایندگان در فضای مجازی اعلام کردند برای اعتراض به اعتبارنامه تاجگردون، تهدید به حمله مسلحانه شده‌اند.

تاجگردون در گردونه تشخیص اعتبار/ اسلحه گرم، پارلمان را زودتر به تابستان می‌برد

به گفته برخی، دلیل معترضان به اعتبارنامه این نماینده، موضوع‌هایی، چون رانت‌خواری، کسب منافع اقتصادی و اعمال نفوذ شبکه‌ای از راه‌های مختلف در دستگاه‌های دولتی، شرکت‌های تابعه و بخش عمومی است.

بیشتر نمایندگان معترض از حوزه انتخابیه تهران هستند؛ مالک شریعتی نیاسر و احمد نادری از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در روز‌های اخیر در پیام توییتری ضمن انتشار نامه‌های اعتراضشان خطاب به حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، ریاست شعبه ۱۲، به تهدید‌ها اشاره کردند.

تاجگردون در گردونه تشخیص اعتبار/ اسلحه گرم، پارلمان را زودتر به تابستان می‌برد

در نامه منتشر شده، جعلی بودن مدرک دکترای تاجگردون، ایجاد شبکه خانوادگی و فامیلی در دستگاه‌ها و شرکت‌های مختلف دولتی و غیر دولتی، کسب منافع اقتصادی ویژه از طریق رانت، سودجویی از طریق سوء استفاده از جایگاه نمایندگی، صرف هزینه‌های هنگفت ناسالم در دوره تبلیغات و دیگر شائبه‌های مشابه به عنوان موارد ادعایی نمایندگان آورده شده است که بر اساس نوشتار آنها، مستندات ادعایشان را هم پیشتر به شعبه ارائه کرده‌اند.

تاجگردون در گردونه تشخیص اعتبار/ اسلحه گرم، پارلمان را زودتر به تابستان می‌برد

مجتبی رضاخواه، نماینده تهرانی معترض دوشنبه همین هفته در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت که با پیام‌ها و تماس‌های تلفنی تهدید مسلحانه شده است؛ او افزود که بیشتر این تهدید‌ها با پیش شماره ۰۹۱۷ مربوط به حوزه انتخابیه تاجگردون اتفاق افتاده و اگر ما پیش از درخواست اعتراض به اعتبارنامه، دلایلی برای اعتراضمان داشتیم، اکنون علاوه بر آن علت‌ها، موضوع جدید تهدید مسلحانه هم وجود دارد؛ یعنی کسی که چنین رفتار‌هایی از خودش و طرفدارانش رخ می‌دهد، شأن نمایندگی مردم ایران را ندارد.

احمد نادری هم در توییتر، از تهدید برخورد با اسلحه گرم پرده برداشت؛ او نوشت: «قبل از انتخابات هم نظام را تهدید کرده بودند اگر صلاحیت ایشان تأیید نشود، درگیری مسلحانه اتفاق می‌افتد.»

تاجگردون در گردونه تشخیص اعتبار/ اسلحه گرم، پارلمان را زودتر به تابستان می‌برد

۹ صبح امروز، زمان بررسی اعتراض‌ها در شعبه‌های مربوط بود؛ در حالیکه یک منبع آگاه از جمع‌بندی نتایج بررسی اعتبارنامه نماینده گچساران و باشت در بعدازظهر امروز، دوشنبه ۱۲ خرداد ماه به گروه مجلس باشگاه خبرنگاران جوان خبر داده بود، مالک شریعتی نیاسر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: این نشست که قرار بود ساعت ۹ صبح امروز به دعوت ریاست شعبه۱۲، حجت الاسلام موسوی لارگانی برگزار شود، به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد افراد حاضر به روز‌های آینده موکول شد.

به گفته احمد نادری، تاجگردون در این جلسه حاضر نبوده است و معترضان، نامه‌ای جداگانه به شورای نگهبان برای رسیدگی بیشتر به اعتبارنامه تاجگردون ارسال کرده‌اند.

شریعتی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ادامه داد: حدود هفت نفر از معترضان به اعتبارنامه نماینده مذکور، همان ساعت اعلام شده در محل شعبه حاضر شدند، اما تعداد نمایندگان تا ساعت ۱۰ صبح به حد نصاب که ۱۲ نفر است، نرسید و جلسه به روز دیگری موکول شد.

از سوی دیگر تاجگردون ۳۰ فروردین امسال در توییتر، تصویری از یادداشت خود قرار داده و نوشته است: یادداشتی در مورد زمانی که بر رد صلاحیت‌ها دامن زده شد و هجمه‌های بسیاری وارد کردند. این یادداشت، جواب همه آنهاست.

تاجگردون در گردونه تشخیص اعتبار/ اسلحه گرم، پارلمان را زودتر به تابستان می‌برد

بر اساس ماده ۳۰ آیین نامه داخلی مجلس، شعبه به مدت ۵ روز فرصت اعلام نظر دارد و هیئت رئیسه پارلمان وظیفه تعیین تکلیف و رسیدگی به پرونده را دارد که به گفته مالک شریعتی، فرصت ۵ روز کاری برای پیگیری موضوع داده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار