مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴ میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه امکانات گردشگری این استان به بخش خصوصی پرداخت شد.
کد خبر: ۸۵۷۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳ 01 June 2020

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴ میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه امکانات گردشگری این استان به بخش خصوصی پرداخت شد.

محمدحسین ارسطوزاده روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در سال جاری ۱۵ میلیارد ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی و ۹ میلیارد ریال از اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ تاکنون تسهیلات به بخش خصوصی پرداخت شده که این روند ادامه دار است.

وی اضافه کرد: افزایش ظرفیت تاسیسات گردشگری برای ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت اقامتی، پذیرایی، تفریحی و سرگرمی به ماندگاری گردشگر و مسافر در یک نقطه کمک زیادی می‌کند.

ارسطوزاده ادامه داد: مجتمع گردشگری ساحلی بوشهر و سفره خانه سنتی در شهرستان دشتی ۲ واحدی است که هر کدام با مساحت یکهزارو ۲۰۰ متر مربع به ظرفیت تاسیسات گردشگری استان اضافه می‌شود.

وی یادآور شد: مجتمع گردشگری ساحلی بوشهر با ۲۰ اتاق و ۴۰ تخت ساخته می‌شود و در مجموع با سفره‌خانه شهرستان دشتی به طور مستقیم ۴۰ فرصت شغلی در استان بوشهر ایجاد خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی بوشهر گفت: امسال۱۲ اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان‌های دشتی، دشتستان، دیر و بوشهر برپا می‌شود.

ارسطوزاده ادامه داد: بیشترین حجم سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی و ساخت این پروژه‌ها از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در دست اجرا است و بخش اندکی هم از تسهیلات در این زمینه استفاده کرده‌اند.

وی اظهار داشت: توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی به دنبال رویکرد سفرهای ارزان و آشنایی گردشگران با جامعه محلی انجام می‌شود که در کنار این کار با اشتعال‌زایی در روستاها تولید، معرفی و فروش صنایع دستی هم تحت تاثیر این موضوع قرار می‌گیرد.

ارسطو زاده گفت: هم‌افزایی گردشگری و بالا بردن ظرفیت تولید در صنایع دستی دو مولفه جدانشدنی برای اشتغال‌زایی و رونق اقتصاد یک جامعه محلی و روستایی هستند که از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: حمایت از بخش خصوصی، توسعه صنعت گردشگری و اشتغال‌زایی در این بخش یکی از اولویت‌های این اداره‌کل است در همین ارتباط از ابتدای سال تاکنون برای رسیدن به این هدف‌ها ۱۶ موافقت اصولی صادر شده‌است.

ارسطوزاده افزود: هم اکنون موافقت اصولی چهار مجتمع گردشگری، چهار اقامتگاه سنتی، سه هتل، ۲ سفره خانه، ۲ اقامتگاه بوم‌گردی و یک هتل آپارتمان در کمیته فنی این استان صادر شده‌است.

مدیرکل میراث فرهنگی بوشهر بیان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها در سال جاری و سال‌های آینده چشم انداز بسیار روشنی از گردشگری در استان بوشهر خواهیم داشت که باعث رونق و شکوفایی این صنعت و اقتصاد گردشگری می‌شود.

وی یادآور شد: با رعایت ضوابط در طراحی کف‌سازی آثار تاریخی، مسیر دره لیر سیراف و کوچه‌های بافت تاریخی بوشهر نیز بررسی شده‌است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر تاکید کرد: طرح کف‌سازی آثار تاریخی باید با تعامل شهرداری و همکاری در اجرای بهسازی محوطه‌های تاریخی با رعایت تمام ضوابط مرمتی عملیاتی شود.

وی ادامه داد: اجرای سنگفرش مسیر دره لیر سیراف، بهسازی و ساماندهی گذرمنتهی به این دره از سوی شهرداری این بندر و با نظارت مستقیم کارشناسان فنی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر انجام می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: گذرهای شاخص دره لیر در سیراف و گذر فدک موسوم به سنگفرش، در حدفاصل نوار ساحلی بوشهر به درون بافت تاریخی از گذرهای پر تردد و ارزشمند در پهنه تاریخی این استان به شمار می‌رود.

ارسطو زاده افزود: یکی از موضوع‌های مهم که باید در اولویت قرار گیرد بررسی مصالح کاربردی برای انجام عملیات در این پروژه‌ها است که باید با کارشناسان و برا اساس زیست بوم منطقه و شرایط آب و هوایی استان انجام شود.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار