رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه برای علاج مشکلات دستگاه‌های فرهنگی باید فکری اساسی کرد، گفت: می‌توانیم با دوری از ائتلاف و موازی کاری بخشی از چالش‌های فرهنگی را حل کنیم.
کد خبر: ۸۵۷۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴ 01 June 2020

به گزارش تابناک سمنان: حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در قزوین گفت: مصارف و نیاز‌های فرهنگی در ردیف نیاز‌های اجتناب ناپذیر جامعه است و برای علاج مشکلات دستگاه‌های فرهنگی باید فکری اساسی کرد .

او افزود: با دوری از ائتلاف و موازی کاری می‌توانیم بخشی از چالش‌های فرهنگی را حل کنیم.

او اظهار داشت: مدیریت مصرف در کشور ما هوشمندانه و منطقی نیست و در شرایطی که هزینه‌های سنگینی برای قند و شکر و روغن نباتی مصرف می‌شود و در کنار آن برای درمان بیماری‌های ناشی از آن مانند دیابت هم اعتبارات هنگفتی اختصاص می‌دهیم، اما برای امور فرهنگی حاضر نیستیم اعتبار مناسبی تخصیص دهیم.

قمی گفت: این رفتار هوشمندانه‌ای نیست و اگر بتوانیم بخشی از هزینه‌ها را به فرهنگ سازی تخصیص دهیم میزان هزینه‌های اجتماعی و میزان درصد آسیب‌های اجتماعی کاهش معناداری پیدا می‌کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: امروزه برخی کشور‌ها با رفتار عاقلانه در بخش فرهنگ هزینه قابل توجهی می‌کنند و نتیجه آن را در جامعه می‌بینند هرچند مقاصد فرهنگی آن‌ها با ما فرق دارد، اما متأسفانه در کشور علیرغم این که اعتبارات فرهنگی محدود است همه آن نیز محقق نمی‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد با تغییر رویکرد به عرصه فرهنگ و جدی گرفتن آن و تأمین اعتبارات لازم و همکاری و تعامل منطقی بتوان در این عرصه بهتر عمل کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار