مدیرکل نظارت بر امور قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات:
مدیرکل نظارت بر امور قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات درباره شیوه مبارزه با قاچاق لوازم خانگی گفت: تا زمانی که ذائقه و درخواست به سمت کالاهای خارجی است، شاهد قاچاق لوازم خانگی خواهیم بود و باید کاری کنیم تا مردم به لوازم خانگی تولید داخلی اعتماد کنند.
کد خبر: ۸۵۷۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱ 01 June 2020

 

 باید کاری کنیم که مردم به لوازم خانگی تولید داخلی اعتماد کنند

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین  ، به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، عبدالمجید اجتهادی مدیر کل پیشگیری و نظارت بر امور قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص قاچاق لوازم خانگی و آمار ارائه شده درباره میزان قاچاق لوازم خانگی در کشور اظهار کرد: آماری که ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق ارائه می‌دهد، حتی کمتر از آمارهایی است که توسط اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی تولید کننده لوازم خانگی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار ارائه شده، نیمی از لوازم خانگی مصرف شده در کشور قاچاق محسوب می‌شوند، عنوان کرد: در پرونده‌های ورودی به سازمان تعزیرات، موضوع قاچاق لوازم خانگی جزو سه ردیف نخست است و این نشان از حجم زیاد کالاهای قاچاق لوازم خانگی است که وارد کشور می‌شود.

مدیرکل پیشگیری و نظارت بر امور قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی بیان کرد: از زمانی که دو شرکت کره‌ای ال‌جی و سامسونگ به تحریم‌های آمریکایی پیوستند و کالاهایشان به صورت قانونی وارد کشور نشده است؛ با توجه به ذائقه‌هایی که در مردم در این سال‌ها نسبت به این کالاها ایجاد شده است، تعداد زیادی خواهان این کالاها هستند.

اجتهادی با اشاره به شیوه‌های قاچاق کالای لوازم خانگی اظهار کرد: افراد قطعات مختلف لوزام خانگی مانند یخچال را جداگانه وارد کشور کرده و به اسم کار تولیدی آن‌ها را سر هم می‌کنند. تعدادی تولید کننده نیز تحت نام‌ها و برندهایی این قطعات و لوازم خانگی را سر هم می‌کنند و حتی می‌سازند.

وی درباره شیوه مبارزه با قاچاق لوازم خانگی تصریح کرد: تا زمانی که ذائقه و درخواست به سمت کالاهای خارجی است، شاهد قاچاق لوازم خانگی خواهیم بود و باید کاری کنیم تا مردم به لوازم خانگی تولید داخلی اعتماد کنند.

مدیرکل پیشگیری و نظارت بر امور قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به تقاضایی که برای کالای خارجی در حوزه لوازم خانگی در کشور وجود دارد، گفت: ورود لوازم خانگی به جهت حمایت از تولید داخل و همچنین به دلیل مشکلات ارزی را ممنوع اعلام کردیم، اما وقتی نیاز به مصرف در بازار برای کالاهای داخلی وجود دارد، از بعضی از کشورها به صورت قاچاق لوازم خانگی وارد کشور می‌شود.

اجتهادی عنوان کرد: در حالی‌ که محصولات برند کره‌ای و ژاپنی ایران را تحریم کرده‌اند، تحت عنوان تسهیلات مرزنشینی و ملوانی در استان‌های مرزنشینی، اجازه ورود به برخی از لوازم خانگی داده‌ایم در صورتی که واردات کالاهای خانگی ممنوع است.

منبع : مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار