فرماندار ویژه سقز از ساخت ۲۰۰ واحد مسکن محرومان و یک هزار واحد مسکن طرح اقدام ملی در این شهرستان خبر داد
کد خبر: ۸۵۶۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹ 31 May 2020

فرماندار ویژه سقز از ساخت ۲۰۰ واحد مسکن محرومان و یک هزار واحد مسکن طرح اقدام ملی در این شهرستان خبر داد.

کامیل کریمیان روز یکشنبه در جلسه مسکن محرومان بر تمهیدات لازم ادارات و بانک ها برای ساخت مسکن محرومان تاکید کرد و اظهار داشت: یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکن در قالب طرح مسکن محرومان و طرح اقدام ملی در این شهرستان ساخته خواهد شد.

کریمیان بر شناسایی لکه های زمین توسط مسکن و شهرسازی برای ساخت زمین های محرومان در شهر، واگذاری زمین های مناسب در روستاها و اطلاع رسانی مناسب برای برخورداری افراد واجد شرایط تاکید کرد.

جمیل دستواره، رییس بنیاد مسکن سقز هم اظهار داشت: ۲۰۰ واحد مسکن محرومان در شهرها و روستاهای شهرستان سقز ساخته می شود که تاکنون ساخت ۴۵ واحد شروع شده و ۱۵۵ واحد نیز با بانک ها برای دریافت تسهیلات قرار داد منعقد شده است.

باقی رحمانپور، رییس اداره راه و شهرسازی سقز نیز در این جلسه گفت: در بحث اقدام ملی مسکن تاکنون ۱۲۰ نفر بر اساس ثبت نام مرحله اول پرونده تشکیل داده اند و در دومین مرحله ۴ هزار و ۵۰۰ نفر اسم نویسی کرده‌اند که در شهرستان تمهیدات لازم برای ساخت یک هزار واحد فراهم شده است.

در این جلسه بخشداران، رییس شورای شهر، شهرداران و روسای ادارات خدمات رسان برای ساخت مسکن محرومان اعلام آمادگی کردند.

گفتنی است کمبود زمین، توزیع نامناسب جغرافیایی، واگذاری زمین های شیب دار در مناطق روستایی و وجود افراد زیاد فاقد مسکن در سقز از جمله مشکلات این طرح در این شهرستان است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار