کد خبر: ۸۵۶۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵ 31 May 2020
دربندگردی با طعم کرونا

تهران- اینجا خبری از کرونا نیست و چشم تا چشم کار می کند گردشگران و کوهنوردان با امکانات لازم در حال حس خوب گرفتن با طبیعت هستند.

دربند روستایی قدیمی در منطقه‌ شمیران (شمال تهران) یکی از جاهای دیدنی تهران است که در شمال باغ سعدآباد قرار دارد.

دربند به‌خاطر تابستان‌های خنکی که دارد، جزو پربازدیدترین جاهای دیدنی تهران است.

این منطقه به وجود رستوران ها و کافه های متعدد  و زیبا و همچنین رود دره زیبا و مسیر کوهستانی شهرت دارد و همچنین فعالیت تله سیژ پرهیجان و زیبا که از دل طبیعت عبور می کند به جذابیت های گردشگری این منطقه بکر و زیبا افزوده است.

هوای تهران در این روزهای میانه خردادماه گرم شده و بسیاری از شهروندان ترجیح می دهند برای اینکه کمی از گرما فاصله بگیرند به مناطق سردسیر و زیبای پایتخت سفر می کنند.

در شمالی تهرین نقطه تهران منطقه کوهستانی و زیبای دربند یکی از مقاصد اصلی گردشگران و شهروندان تهرانی است.

عصر جمعه است و از میدان دربند به بالا جای پارک خودرو پیدا نمی شود و گوله به گوله این خیابان و حتی کوچه ها نیز در تسخیر خودروهای پارک شده است.

حضور مردم بسیار زیاد است و گویا در این منطقه اصلا کرونایی وجود ندارد.

یکی با خانواده و بچه و دیگری با وسایل کوهپیمایی در حال عزیمت به این منطقه زیبا است.

کافه ها و رستوران ها مثل گذشته در حال فعالیت هستند و دود ناشی از پخت غذاهای متعدد نوید بخش فعالیت دوباره رستوران های زیبا در این منطقه است.

رقابت مشتری بگیری رستوران ها در دربند مثل گذشته بازگشته و یکی از تخت های زیبا در کنار رودخانه و دیگری از غذاهای خوشمزه و متنوع سخن می گوید و افرادی در ورودی رستوران ها در حال تبلیغ رستوران های خود هستند.

در طول مسیر این منطقه زیبا نیز بساط گستران در حال پخت و فروش لبو، شیربلال، چای و ... هستند و گویی که در این منطقه کرونایی وجود ندارد.

اینجا خبری از ماسک و دستکش و رعایت فاصله اجتماعی نیست و مردم قدم به قدم و با فواصل اندک حسابی دل رو به دریا زدند و در حال صفا با این هوا و طبیعت زیبا هستند.

در این طبیعت کرونا نیست

یکی از شهروندان در این باره به خبرنگار ایرنا می گوید: مگر می شود در این هوا و طبیعت زیبا کرونا باشد. (با خنده)

وی می افزاید: در این ۳ ماه حسابی رعایت کردیم و واقعا دیگر خسته شدیم و در حالی که برای اولین بار در نوروز امسال سفر نرفتیم به دربند آمدیم تا به دور از ماسک و دستکش در حال صفا در این طبیعت زیبا هستیم.

این شهروند تهرانی ادامه می دهد: واقعا حسابی در منزل و بیرون رعایت می کنم اما راستش با ماسک و دستکش نمی توان با این هوا و طبیعت زیبا صفا کرد.

یکی دیگر از شهروندان نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: طبیعت گردی همواره برای انسان مفید بوده و واقعا در دل طبیعت به آرامش می رسم.

وی می گوید: در فصل بهار معمولا چندین مرتبه به این منطقه آمدم، اوایل مردم خوب رعایت می کردند و ماسک و دستکش همراه داشتند اما الان حتی در خود شهر تهران نیز می بینم بسیاری از مردم از ماسک و دستکش استفاده نمی کنند.

آری بسیاری از مردم در دامن طبیعت بدون رعایت پروتکل های بهداشتی حضور دارند و حتی بازار رستوران ها نیز داغ شده که این می تواند زنگ خطری برای پایتخت و کشور باشد.
 

عوامل شهرداری در حال نظافت هستند

اما در این میان پاکبانان شهرداری تهران با دستکش و ماسک در حال نظافت و جمع آوری مواد ضایعاتی در این منطقه زیبا هستند و با اقدامات شبانه روزی خود این فضا را زیبا و زیبا نگه داشته اند.

یکی از این پاکبانان به خبرنگار ایرنا درباره فعالیت خود در این منطقه می گوید: الان که هوا خوبه، در زمستان ها شبی بوده در میان بارش سنگین برف و باران در حال نظافت مسیرها بودیم.

به گفته این کارگر شهرداری تهران، خیلی از شهروندان رعایت می کنند و به هنگام آمدن در این منطقه کسیه های زباله به همراه دارند؛ اما برخی رعایت نمی کنند و در این روزهای کرونایی کار ما را زیاد می کنند.

بهرحال زیبا ماندن این طبیعت زیبا به دست کارگران بی ادعا و زحمتکش شهرداری است و شایسته است در این روزهای پر خطر و پر از استرس با رعایت نظافت محیطی زحمات این پارکبانان را زیاد نکنیم.

محله دربند در ارتفاع ۱۷۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد که یکی از مسیر های اصلی برای صعود کوهنوردان به البرز مرکزی است.

کوره‌ راهی از از این محله شروع می‌شود و به آبشار دوقلو و پناهگاه شیرپلا منتهی می‌شود، از محله‌ های قدیمی دربند می توان به : مرغ‌محله (مغ‌ محله)، کنارمحله، کلاغ‌ پر و سربند. رودی به نام رودخانه دربند از میان دهکده دربند می‌گذرد.

یادمان باشد که ویروس کرونا هنوز از این کشور رخت نبسته و بسیاری از کارشناسان بهداشتی از شهروندان می خواهند از مسافرت و حضور در اماکن عمومی خودداری کنند.

همچنین روزانه بیش از ۲ هزار نفر در سراسر کشور به تعداد مبتلایان به ویروس کرونا افزوده می شوند و همچنین بیش از ۵۰ نفر نیز روزانه بر اثر این بیماری در سراسر کشور جان می بازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار