مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه ضریب نفوذ استاندارد در کالا‌های استان که مشمول استاندارد اجباری هستند را ۱۰۰‌درصد عنوان کرد و گفت: ۶۲۸ واحد در حوزه تولید و خدمات با یک هزار و ۲۵۵ فرآورده در استان زیر پوشش داریم.
کد خبر: ۸۵۵۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 28 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،محمودرضا نیازی  اظهار داشت: جعل عنوان استاندارد، جعل عنوان دولتی محسوب می‌شود و قطعا جرم آن سنگین است اگر مشاهده شود از طریق مراجع قضایی برخورد می‌شود و حبس طولانی مدت به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه آزمون نازل‌های جایگاه سوخت بنزین، گازوئیل، نفت سفید و سی.ان.جی سال دوبار انجام می‌شود، گفت: 114 جایگاه عرضه سوخت با یک‌هزار و 25 نازل دارند که سالی دو بار کالیبره می‌شوند وقتی تایید شوند برچسب استاندارد روی نازل زده می‌شود.

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه با بیان اینکه تمامی اوزان و مقیاس‌ها مشمول مقررات استاندار اجباری هستند، افزود: آزمون وسایل توزین سنگین به‌خصوص برای محصولات استراتژیکی گندم و ذرت توسط این اداره‌کل انجام می‌شود.

وی آزمون ترازوهای سبک تا 2 هزار کیلوگرم را به صورت مستمر عنوان کرد و گفت: طی سال گذشته 10 هزار و 430 ترازو در سطح استان کالیبره شده است.

نیازی با بیان اینکه ضریب نفوذ استاندارد در کرمانشاه 100درصد است، تصریح کرد: 628 واحد در حوزه تولید و خدمات با یک‌هزار و 255 فرآورده در استان زیر پوشش است.

وی خاطرنشان کرد: طی یک‌سال گذشته تا به امروز حدود یک‌هزار و 400 بازرسی فنی در راستای اطلاع از وضعیت کیفی و کمی فرآورده‌های تولیدی استان انجام شده که یک‌هزار و 560 نمونه‌برداری آزمون بیشتر به‌منظور ارزیابی انطباق فرآورده انجام شده که از طریق مراجع غذایی برای 76 واحد اعلام جرم شده است.

این مسؤول گفت: کالاهایی که نشان استاندارد دارند یک کد 10 رقمی زیر این علامت وجود دارد که اگر به 10001517 ارسال شود اصالت آن برای خریدار اعلام می‌شود.

وی در پایان، افزود: همکاران سازمان استاندارد ضابطین قوه قضائیه هستند و طبق قانون اجازه دارند با مشاهده کالای معیوب اعمال قانون کنند، خط قرمز ما استاندارد است و هیچ تعارفی در این راستا با کسی نداریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار