نیویورک تایمز مدعی شد؛
یک رسانه آمریکایی می‌گوید مقامات نظامی این کشور قرار است در دیدار با ترامپ، به وی درباره زمان خروج کامل از افغانستان، پیشنهاداتی ارائه کنند.
کد خبر: ۸۵۴۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵ 27 May 2020

 

 

پنتاگون در تدارک خروج کامل از افغانستان است

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا دیروز سه‌شنبه بار دیگر ادعای خود مبنی بر خروج کامل نظامیان آمریکایی از افغانستان را تکرار کرد و در عین حال گفت که هنوز زمان مشخصی را برای این اقدام در نظر نگرفته است.

همزمان، «نیویورک تایمز» در گزارشی اعلام کرد به زودی مقامات بلندپایه نظامی، جدول‌های زمانی پیشنهادی خود را به ترامپ ارائه می‌دهند که یکی از آنها بر خروج همه نیروها از افغانستان تا قبل از انتخابات ۲۰۲۰ که ماه میلادی نوامبر برگزار می‌شود؛ تمرکز دارد.

اما، «جاناتان هافمن» سخنگوی پنتاگون، بدون اظهارنظر درباره برگزاری هرگونه جلسه میان ترامپ و مقامات نظامی، فقط به خروج ۸ هزار و ۶۰۰ نظامی آمریکایی از افغانستان که در توافق با طالبان قید شده اشاره کرد و مدعی شد که این اقدام نیز شرایط محور خواهد بود.

با این حال، وی آزادی ۹۰۰ زندانی طالبان و همچنین تمدید آتش‌بس با دولت کابل را به شدت دلگرم‌کننده عنوان کرد.

از طرفی، نیویورک تایمز می‌گوید اگرچه به نظر می‌رسد خروج نیروها تا ماه نوامبر، گزینه مطلوب‌تری برای ترامپ باشد؛ اما مقامات نظامی با طرح نگرانی‌هایی درباره دوام توافق صلح، وی را به پذیرش جدول زمانی طولانی‌تری ترغیب خواهند کرد.

گفتنی است شمار تقریبی نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان، ۱۲ هزار نفر ارزیابی می‌شود. اما هافمن می‌گوید فعلاً تمرکز بر خروج همان تعدادی است که در توافق ذکر شده – امری که باید ظرف ۱۳۵ روز یا به عبارتی، تا ماه جولای عملی شود.

علاوه بر این، طبق ادعای سخنگوی پنتاگون، این اقدام بعد از ارزیابی شرایط امنیتی افغانستان، میزان پایبندی طالبان به توافق و همچنین هماهنگی با ناتو انجام خواهد شد.

منبع :  مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار