کد خبر: ۸۵۴۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱ 27 May 2020

 


5ecdf507b773d_2020-05-27_09-35
تابناک/ رئیس سنی مجلس یازدهم گفت: مدرس یک شخص نیست بلکه یک فکر است؛ مدرس نماد استقلال مجلس است در مقابل زیاده خواهی‌های برخی از رجال مستبد و مستکبر است که باید مبارزات خود را از سنگر مجلس دنبال کنیم.

 

 حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رئیس سنی مجلس یازدهم امروز (چهارشنبه 7 خرداد 99) در آئین افتتاحیه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یازدهمین دوره مجلس را بعد از یک ماه روزه‌داری، سحرخیزی و تسلط بر نفسانیت و بندگی و عبودیت با حضور منتخبین ملت و با حضور مهمانان با فضیلت برگزار می‌کنیم.

وی افزود: اظهار تاسف می‌کنم از اینکه شرایط سخت کرونایی به ما این فرصت را نداد تا همانند دوره‌های گذشته مجلس در جلسه افتتاحیه چهره‌های بیشتر و مهمانان افزون‌تری را میزبان باشیم.

رئیس سنی مجلس یازدهم تصریح کرد: یاد دو منتخب مجلس یازدهم را که امروز جایشان در این مجلس خالی است، و در آغاز راه طولانی این مجلس از خاکدان دنیا چون مرغی پر کشیدند و به دیار باقی شتافتند را گرامی می‌داریم؛ مرحومه مغفوره سرکار خانم فاطمه رهبر منتخب مردم شریف تهران و جانباز سرافراز انقلاب اسلامی مرحوم رمضانی از حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه را از دست دادیم و جایشان در این مجلس خالی است. 

حجت‌الاسلام تقوی گفت:‌از مردم شریف ایران اسلامی که در یازدهمین دوره مجلس یک بار دیگر اخلاص و ایمان خود را به نمایش گذاشتند و با انتخاب نمایندگان خویش مجلس یازدهم را شکل دادند و از همه دست اندرکاران انتخابات اعم از شورای نگهبان، وزارت کشور، نیروی انتظامی، بسیجیان دریادل و نیروهای امنیتی کشور، تشکر و تقدیر می‌کنم.

وی گفت:‌یاد امام بنیانگذار انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای مجلس شورای اسلامی بالاخص شهدای سلامت و چهره ارزشمند و قله ایثار و فداکاری فرمانده جبهه مقاومت در منطقه شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌داریم.

رئیس سنی مجلس یازدهم افزود: امیدواریم مجلس در پاسداری از ارزش‌های جوشیده از خون شفاف این شهیدان توفیقات خوبی را داشته باشد. 

حجت‌الاسلام تقوی گفت: مجلس یازدهم را بر اساس آنچه که بنده شناخته‌ام در چند فراز خدمت شما و مردم شریف ایران معرفی کنم. که البته این همه معرفی نیست؛ کشور ما به لحاظ تاریخی 114 سال است که مجلس دارد و در میان کشورهای آسیایی نخستین کشوری است که صاحب پارلمان و مجلس شده است. 

وی افزود: مجلس یازدهم یاد و خاطره چهره پرافتخار و شخصیت عالی مقدار شهید آیت‌الله سیدحسن مدرس را گرامی می‌دارد و عزم را جزم دارد تا در کلاس درس مدرسی فرزانه همانند مدرس بنشیند و بیاموزد شجاعت، صراحت، سیاست، و دیانت را. 

رئیس سنی مجلس یازدهم تصریح کرد:‌مدرس یک شخص نیست بلکه یک فکر است؛ مدرس نماد استقلال مجلس است در مقابل زیاده خواهی‌های برخی از رجال مستبد و مستکبر است که باید مبارزات خود را از سنگر مجلس دنبال کنیم. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار