کد خبر: ۸۵۴۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴ 27 May 2020
 

تابناک/سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت:۲۲ مورد از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی شهرستان کرمانشاه قلع و قمع شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ابراهیم دارائی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه بیان کرد: در راستای اجرای مواد ۳ و ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها تعداد ۲۲ مورد دیوار کشی ـ فنس کشی ـ آلاچیق ـ پی کنی  از ساخت و ساز‌های غیر مجاز  ۶ خرداد ماه ۹۹ در دهستان درودفرامان روستا‌های سرارود و رحیم آباد در اراضی کشاورزی شهرستان کرمانشاه قلع و قمع شد.

او هرگونه تغییر کاربری اراضی را منوط به اخذ مجوز از کمیسیون مربوط در جهاد کشاورزی این شهرستان دانست و افزود: هر شخصی خارج از مجوز این کمیسیون اقدام به تغییر کاربری کند بر حسب قانون مجرم محسوب و علاوه بر قلع و قمع به پرداخت جزای نقدی از یک تا سه برابر بهای اراضی و باغات به قیمت روز با کاربری جدید بر اساس آراء مقام‌های محترم قضایی محکوم خواهد شد.

او خطاب به مالکان اراضی خارج از محدوده شهرگفت: قبل از هرگونه اقدام در مورد ساخت و ساز در اراضی زراعی و باغی هماهنگی‌های لازم را با جهادکشاورزی انجام دهند تا علاوه بر حفظ اراضی کشاورزی و صدور مجوز برای افراد متقاضی و واجد شرایط از تخلف افراد سود جو جلوگیری به عمل آید.



لزوم بازدید مستمر مزارع گندم و جو و بررسی وضعیت پوره سن


معاون مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اعلام ضرورت‌های بازدید مستمر و دقیق مزارع گندم و جو از وجود پوره سن توسط کارشناسان حفظ نباتات و کارشناسان پهنه ها، بر بررسی وضعیت این آفت و تراکم آن برای مبارزه تاکید کرد.

 اکبری افزود: با بررسی تراکم پوره سن، بر اساس دستورالعمل‌های ارسالی در صورت رسیدن آفت پوره سن به نرم مبارزه، کارشناسان لازم است کشاورزان را به انجام مبارزه اصولی و فنی ترغیب نمایند.

او سپس به بیان نکاتی پیرامون پوره سن اشاره داشت و بیان کرد: نکاتی از جمله تراکم آفت در متر مربع، سن پورگی آفت، میزان سم، مقدار آب کافی، استفاده از سمپاش مناسب، پوشش کافی مزارع و نکات ایمنی بایستی به دقت انجام گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار