نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تعهد و پایبندی به آرمان‌های نظام و رهبری را برای رئیس و هیات رئیسه مجلس بسیار مهم برشمرد و گفت: مردمی بودن یکی از اولویت‌هایی است که باید رئیس مجلس و هیات رئیسه به آن توجه داشته باشند.
کد خبر: ۸۵۴۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴ 26 May 2020
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تعهد، پایبندی به آرمان‌های نظام و رهبری و مردمی بودن را برای رئیس و هیات رئیسه مجلس بسیار مهم برشمرد و انتخاب رئیس مجلس با رای اکثریت را به معنای افزایش قاطعیت و اقتدار آن و پیشبرد بهتر امور دانست.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه با اشاره به آغاز کار مجلس یازدهم اظهار کرد: یکی از مهمترین معیار‌های کار در مجلس یازدهم انتخاب هیات رئیسه و رئیس مجلس است که باید آن را کاری مهم و ارزشمند عنوان کرد.

وی تخصص و توانمندی اداره جلسات مجلس را از مهمترین موارد دانست و گفت: اداره جلسات مجلس با توجه به تسلط بر آیین‌نامه‌های داخلی و قوانین بالادستی، قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام از موارد مهمی است که هیات رئیسه و رئیس مجلس باید مسلط به این امور باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تعهد و پایبندی به آرمان‌های نظام و رهبری را برای رئیس و هیات رئیسه مجلس بسیار مهم برشمرد و گفت: مردمی بودن یکی از اولویت‌هایی است که باید رئیس مجلس و هیات رئیسه به آن توجه داشته باشند.

وی افزود: وقتی رئیس و هیات رئیسه روحیه مردمی داشته باشه نیازمندی‌ها و مطالبات مردم را رصد می‌کنند و این موارد در این سه حوزه بسیار تأثیرگذار است.

آزادیخواه با بیان اینکه جامعیت و ملاک عمل هم در این زمینه بسیار مهم است گفت: هیئت رئیسه باید نگاهی جامع داشته باشد تا بتواند از همه ظرفیت‌های موجود کشور برای پیشبرد اهداف نظام در خدمت به مردم و در حوزه نظارت و قانونگذاری بهترین استفاده را داشته باشد.

وی با مهم خواندن سلامت نفس، پاکدستی و تعهد تصریح کرد: از آن جا که هیات رئیسه ناظر بر کار مجلس هستند باید اهل رانت نباشند تا در یک میدان سالم و گسترده کار کنند برای اینکه بعداً مجموعه‌های مرتبط با قدرت و ثروت نتوانند آن‌ها را به انحراف بکشانند.

منتخب ملایر در مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه تلاش ما بر این است که رئیس مجلس با رای بالا انتخاب شود گفت: در مجلس یازدهم بعد از اینکه شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب توانستند ۲۳۰ کرسی را در حرکت اول تدبیر کنند و ۲۵۰ نماینده حداکثر دارند باید رئیس مجلس را قاطعانه و مقتدرانه انتخاب کنند.

وی انتخاب رئیس مجلس با رای اکثریت را به معنای افزایش قاطعیت و اقتدار آن و پیشبرد بهتر امور در مجلس دانست و یادآور شد: اگر رئیس مجلس با رأی حداقلی انتخاب شود فاصله و تعدد فراکسیون‌ها دور از ذهن نیست و این خود یک اختلاف درون‌تشکیلاتی در مجلس را به همراه خواهد داشت که می‌تواند به معنای یک زنگ خطر باشد.

آزادیخواه تصریح کرد: باید با وفاق و تعامل بیشتر برای جایگاه و اقتدار پارلمان و در واقع جایگاه جمهوری اسلامی ایران در مجامع فراملی کاری کنیم که رئیس مجلس با اکثریت قاطع آرا رای بیاورد و قریب به اتفاق نمایندگان به رئیس مجلس رای بدهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار