دکتر علیرضا صفری درباره ابتلای کارکنان و کادر درمانی تأمین اجتماعی به کروناویروس، یادآور شد: هشت نفر از همکاران درمانی شاغل در واحد‌های تابعه، به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند که خوشبختانه تمامی موارد به بهبودی کامل و بازگشت به کار منجر شده است.
کد خبر: ۸۵۴۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷ 26 May 2020
مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان همدان از ارائه خدمات بستری به ۲۴۶ بیمار مشکوک و قطعی کروناویروس در همدان خبر داد و گفت: در روز‌های کرونایی ۱۶۷ مورد مشکوک و ۷۹ مورد ابتلای قطعی به کروناویروس در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی بستری شدند.

به گزارش ایسنا، دکتر صفری افزود: همچنین در این مدت ۴۷ تخت بستری شامل ۹ تخت ایزوله در بیمارستان‌های تابعه برای سرویس‌دهی به بیماران حاد تنفسی تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح تحویل داروی بیماران دارای بیماری مزمن دارای پرونده شامل قلبی، فشارخون بالا، دیابت و اعصاب و روان در درب منزل، خاطرنشان کرد: در راستای کاهش مواجهه و رفت و آمد بیماران پرخطر به مراکز درمانی دارو‌های بیماران قلبی و بیماران مزمن دیگر، در درب منازل این افراد تحویل داده شده است.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان همدان از اعزام تیم درمانی داوطلب به استان قم در زمان اوج شیوع بیماری خبر داد و یادآور شد: همچنین انجام اعمال جراحی الکتیو طبق پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت آغاز شده است.

وی با اشاره به برپایی داروخانه سرپایی ویژه بیماران تنفسی به منظور تفکیک آن‌ها از سایر مراجعان در بیمارستان آتیه، تصریح کرد: ایجاد پایگاه ویژه تریاژ کلیه مراجعان به درمانگاه‌های بیمارستانی برای سنجش تب و اکسیژن خون شریانی و تفکیک فضای انتظار بیماران به منظور سرویس‌دهی بهتر به بیماران حاد تنفسی و جلوگیری از ازدحام همزمان بیماران مذکور با سایر بیماران از دیگر اقدامات صورت گرفته در بیمارستان‌های سازمان تأمین اجتماعی استان همدان بوده است.

وی با تأکید بر تست کارآیی ماسک‌ها و رسپیراتور‌های خریداری شده با ارسال نمونه ماسک‌‎ها به دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، افزود: توزیع رایگان ماسک و پمفلت آموزشی بین بیماران دارای علائم حاد تنفسی در واحد تریاژ بر اساس موجودی، راه‌اندازی سیستم ریموت اسیستنس برای کاهش رفت و آمد و مواجه نزدیک همکاران فناوری با سایر همکاران به منظور حل مشکلات نرم افزاری در مراکز تأمین اجتماعی انجام شده است.

صفری، توزیع محتوای آموزشی شامل پمفلت و نصب بنر و مطالب آموزش همگانی مرتبط با پیشگیری از کرونا برای مراجعان به مراکز تابعه و توزیع مواد آموزشی تخصصی مختص کارکنان، پیگیری مستمر مدیریت دپوی تجهیزات حفاظت فردی کارکنان با هماهنگی ستاد مرکزی سازمان، تشدید اقدامات بهداشتی و گندزدایی محیط‌های درمانی و اداری و افزایش نظارت بر خدمات بهداشتی، هماهنگی با نهاد‌ها و مراجع ذی‌صلاح استانی در زمینه مدیریت مقابله با کرونا و اجرای دستورالعمل‌های واصله درباره پیشگیری، تشخیص، درمان بستری و سرپایی و ارجاع و نمونه گیری از موارد مشکوک، تشکیل کمیته مقابله با کرونا و تنظیم برنامه‌های عملیاتی و ارائه گزارش هفتگی طبق دستورالعمل‌های واصله از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اجرا و پایش سیستم ثبت آماری بیماری کووید ۱۹ در سامانه دانشگاه علوم پزشکی همدان و سیستم جامع بیمارستانی سازمان تأمین اجتماعی را از دیگر اقدامات این سازمان در راستای کنترل کروناویروس دانست.

وی درباره ابتلای کارکنان و کادر درمانی تأمین اجتماعی به کروناویروس، یادآور شد: هشت نفر از همکاران درمانی شاغل در واحد‌های تابعه، به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند که خوشبختانه تمامی موارد به بهبودی کامل و بازگشت به کار منجر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار