کد خبر: ۸۵۴۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴ 26 May 2020

 

وزیر نفت ونزوئلا ضمن قدردانی از ایران برای ارسال سوخت به این کشور، نفتکش ایرانی فورچون را «نماد برادری و همبستگی» توصیف کرد.
 
                                                   نفتکش ایرانی نماد برادری و همبستگی است

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، روز دوشنبه (به وقت محلی) پس از لنگر انداختن نفتکش ایرانی فورچون در پالایشگاه «ال پالیتو» در ونزوئلا، «طارق الایسامی» وزیر نفت این کشور بار دیگر از ایران تشکر کرد.

الایسامی که در این پالایشگاه حضور یافته بود، شناور ایرانی «فورچون» را که اولین نفتکش رسیده به مقصد از پنج کشتی ایرانی حامل سوخت برای ونزوئلا بود "نماد برادری و همبستگی" دانست و گفت: از اینکه در این شرایط می‌توانیم روی ایران حساب کنیم، خرسندیم.

او که معاون رییس جمهوری ونزوئلا در امور اقتصادی نیز هست، با اشاره به تهدیدهای آمریکا برای اقدام علیه نفتکش‌های ایرانی تاکید کرد: ما به هیچ قدرت جهانی اجازه نمی‌دهیم که نقش اَبَرپلیس را بازی کند.

پس از لنگر انداختن نفتکش فورچون در پالایشگاه ونزوئلایی، «فورست» دومین نفتکش ایرانی نیز عصر دوشنبه وارد آب‌های ونزوئلا شد و براساس داده‌های منتشر شده در سایت مرکز داده‌های ترافیک دریایی (marinetraffic)، اکنون در محل سواحل شمالی آمریکای جنوبی (NCSA) قرار دارد، اما بندر مقصدش هنوز مشخص نیست.

براساس اطلاعات ارائه شده در سایت ترافیک دریایی در مورد کشتی فورست، این نفتکش در تاریخ ۳۱ مارس (۱۲ فروردین ) بندر ماهشهر ایران را به سوی آب‌های غربی ترک کرده است.

کشتی نفتی فورست ساخت سال ۲۰۰۴ بوده و طول عمر آن ۱۶ سال است و اکنون تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران فعالیت دریایی می‌کند.

به دنبال تهدیدهای آمریکا، نیروی دریایی ونزوئلا برای اطمینان از اینکه کشتی‌های ایرانی بدون هیچ گونه حادثه به سواحل این کشور برسند، هنگام عبور آن‌ها از منطقه انحصاری اقتصادی (EEZ) این نفتکش‌ها را اسکورت می‌کند.

پنج کشتی به نام‌های «فورچون»، «فارست»، «فاکسون»، «پتونیا» و «کلاول» حامل سوخت ایران بوده و راهی ونزوئلا شده‌اند.

روز یکشنبه و همزمان با ورود نخستین نفتکش ایران به آبهای انحصاری اقتصادی ونزوئلا، هشتک #GraciasIran (تشکر ایران) ترند اول توییتر ونزوئلا شد.
نیکولاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا نیز ضمن تشکر از حمایت‌های ایران، تاکید کرد: کاراکاس و تهران هر دو خواهان صلح هستند. ما حق داریم آزادانه تجارت کنیم.

وی، ایران و ونزوئلا را دارای «مردمانی انقلابی» نامید که «هرگز در برابر امپراتوری آمریکای شمالی به زانو در نخواهند آمد.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار