نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد از کارشکنی دولت آمریکا در تصویب قطعنامه‌ای خبر داد که هدف آن، مبارزه با شیوع کرونا در سطح جهان است.
کد خبر: ۸۵۴۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱ 26 May 2020

 

انتقاد روسیه از کارشکنی آمریکا در تصویب قطعنامه مقابله با کرونا

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، «واسیلی نبنزیا»، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد روز دوشنبه از کارشکنی آمریکا در تصویب قطعنامه‌ای در شورای امنیت برای مبارزه با ویروس کرونا انتقاد کرد.

بنا به گفته این دیپلمات روسی، مناقشه‌های موجود میان چین و ایالات متحده آمریکا سبب شده است که اعضای شورای امنیت نتوانند این قطعنامه را به تصویب برسانند.

دیپلمات روسیه در مصاحبه‌ای با کانال یک تلویزیون روسیه گفت: «حملات لفظی آمریکا به چین در خصوص شیوع کرونا احتمالاً از ادعاهایی که ظرف دو سال گذشته علیه ما مطرح شده، هم بیشتر بوده‌اند. گروگان نهایی در این مناقشات، قطعنامه شورای امنیت برای مبارزه با کرونا است که الان دو ماه است نتوانسته‌ایم بر سر آن به توافق برسیم».

نبنزیا خاطرنشان کرد: «اگر بخواهم دقیق‌تر صحبت کنم، سه هفته پیش بر سر آن توافق کردیم و آماده بودیم آن را به تصویب برسانیم ولی آمریکا درست در لحظات پایانی اعلام کرد نمی‌خواهد اشاره‌ای یا نشانه‌ای به سازمان جهانی بهداشت در این قطعنامه شود، در حالی که خبری از چنین چیزی در قطعنامه نبود.»

ایالات متحده روز ۲۰ اردیبهشت‌ماه از رأی‌گیری شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره قطعنامه‌ای با موضوع همه‌گیری ویروس کرونای جدید جلوگیری کرد.

منبع : مهر

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار