کامبیز نوروزی
کد خبر: ۸۵۳۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷ 24 May 2020

سلطان خودرو هم معرفی شد .
سلطان شکر ، سلطان خودرو ، سلطان سکه ، سلطان قیر ، سلطان فلان و سلطان بهمان .
نظام حقوقی و سیاسی ایران جمهوری اسلامی است .
اما گویی اقتصاد ایران شده است جولانگاه سلاطین . هرگوشۀ اقتصاد ایران سلطانی نشسته و بر بخشی از اقتصاد ایران ، خودکامه سلطنت می کند . جمهوری اسلامی سلطنت را از ایران راند . اما حالا باید با سلاطین نوآمده اقتصاد چه کند؟
سلاطین بدون کارگزار و اهل خُفیه و نیزه داران و خوابگزارانی که خبر از همه چیز دارند و ... نمی توانند سلطانی کنند .
کجاست حفره ها و نهانگاههای اقتصاد ایران که این همه کرم در آن می لولند و پرورده می شوند و چون مار و اژدها بزرگ می شوند با هفت سر ؟ می افتند به جان آنچه دارایی ملت و نسلهای پیاپی بعدی است؟
اینها در سایه ای امن و سرسبز شکم می پرورند و مال بر مال انباشت می کنند و مردمان بی چیزتر می شوند و نیازمند سقفی و لقمه ای و دوایی ، فقط به اندازۀ بقا .
تلویزیون مملکت تبلیغ و تشویق می کند که شبها پشت در خانۀ گرسنگان و بی چیزان خوراک بگذاریم . چونان که علی ابن ابی طالب کرد که سلام بر او . کار خیر است و چنین کارها کردن و تشویق به چنین کارها نیک است و پسندیده .

اما همه این گوشه را از یاد برده اند که تاریخ به ما می گوید علی ابن ابی طالب(ع) چگونه در برابر کشیدن خلخال از پای بانوی یهودی برآشفت و چه سان برادرش ، عقیل را نهیب زد و راند که از بیت المال سهم بیشتر می خواست .

جلوداران شهادت علی (ع) آنها بودند که صدای سکه های طلا برایشان خوشتر بود تا بانگ عدالت و انصاف علی که به رنگ نغمه های آسمان بود و اهل مال و قدرت دنیا را خوش نمی آمد . حالا اما در زیرزمین ها و دالانهای پیچ درپیچ این اقتصاد پرآشوب ، صدای گوش خراش طلایی که برسر مارهای هفت سر می ریزد ، خواب و قرار از همه گرفته و گوش ها را کر کرده است . سهم ایشان طلا و نصیب دیگران بلا.
مجمع السلاطین اقتصاد ایران کیانند و کدام کسان سایه های امن بر ایشان گسترده اند و مأمن آنها کجاست که آسوده و فارغ شیره از جان ملتی می کشند و فقط گه گاه یکیشان ، در محکمه ای یا جایی دیگر آشکار می شود و چندی از رازهاشان از پرده بیرون می افتد؟

تا آن زمان که پرده برافتد چه ها کنند

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار