همه خانواده های زندانیانی که با مشکلات اقتصادی روبرو هستند باید از سوی انجمن حمایت و روسای زندانها شناسایی و تحت پوشش قرار گیرند.
کد خبر: ۸۵۳۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۳ 24 May 2020

به گزارش تابناک مازندران، مدیرکل زندانهای استان مازندران از هزینه۵۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در انجمن حمایت از زندانیان استان خبرداد و گفت: پارسال ۱۲ هزار خانواده زندانی ازخدمات این انجمن، تسهیلات نقدی و یا غیرنقدی بهره‌مند شدند.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل زندانهای استان مازندران، علی استادی در جلسه انجمن حمایت از زندانیان مرکز استان بر تلاش مضاعف انجمن جهت کمک به خانواده زندانیان نیازمند تأکید کرد.

مدیرکل زندانهای استان مازندران بیان کرد: تمام خانواده های زندانیانی که با مشکلات اقتصادی روبرو هستند باید از سوی انجمن حمایت و روسای زندانها شناسایی و تحت پوشش قرار گیرند.

وی با اشاره به تورم اقتصادی و افزایش هزینه های تأمین زندگی و احقاق حقوق خانواده زندانیان گفت: فرد مجرم به دلیل ارتکاب به جرم از سوی مراجع ذی صلاح قضایی زندانی می شود، ولیکن خانواده آنان باید با کرامت در جامعه زندگی کنند و حقوق آنان نباید ضایع شود.

استادی اظهار داشت: در سال ۱۳۹۸ بیش از ۱۲ هزار نفر خانواده زندانیان از تسهیلات و خدمات انجمن حمایت از زندانیان برخوردار شدند و از این تعداد پنج هزار و ۴۵۳ نفر از خانواده ها خدمات نقدی و غیر نقدی دریافت کردند و ۶هزار و ۹۰۰ نفر نیز از خدمات مشاوره ای و مددکاری استفاده کردند.

مدیرکل زندانهای استان مازندران در تشریح کمکهای انجمن حمایت از زندانیان گفت: اهدا ۴مورد لوازم توانبخشی، توزیع بیش سه هزار مورد سبد کالا و پوشاک و لوازم التحریر ، ۳۳ عنوان کالای اساسی و ۱۶ مورد تهیه جهیزیه برای دختران زندانی و اعطای مستمری و کمک هزینه بستری و دارو و درمان خانواده ها از مهمترین کمکهای نقدی و غیر نقدی انجمن در سال گذشته بوده است.

وی اضافه کرد، خدمات انجمن تنها به فعالیتهای نقدی و غیر نقدی ختم نشده است بلکه این انجمن در راستای اشتغال بکار و معرفی افراد به موسسات و یا تأمین ابزار کار خانگی و یا معرفی به نهادهای حمایتی، اعزام خانواده ها و فرزندان آنان به اردوی فرهنگی و مداخله در جهت اخذ رضایت اولیای دم و رضایت شکات نیز فعالیت دارد.

استادی پیگیری منجر به آزادی و عفو و تخفیفات مجازات و کمک به آزادسازی جرائم غیر عمد و افراد معسر را نیز از اقدامات این انجمن عنوان و اظهار کرد، و گفت: در سال گذشته بیش از ۴۸ نفر زندانی با کمک انجمن حمایت از زندانیان از زندانهای مازندران آزاد شدند.

مدیرکل زندانهای استان مازندران بیان داشت: دغدغه کمک به خانواده زندانیان و حمایت از آنها نباید فقط به انجمن حمایت از زندانیان خلاصه شود، بلکه این یک بحران اجتماعی است و کل افراد جامعه به ویژه مدیران دستگاههای اجرایی و سرمایه داران بزرگ شهر باید با اخلاص و تمام توان در این حوزه ورود کنند و دست یاری و برادری به سوی خانواده ها و فرزندان زندانیان دراز کنند.

وی تصریح کرد : عید بزرگ فطر را در پیش داریم و انتظار می رود در پایان ماه بندگی خدا،عبادت و انفاق تمام افراد جامعه به یاد چشمان منتظر فرزندان زندانی هم باشند و با قدمی یا قلمی شادی را بر لبانشان هدیه دهند.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
خدا خیرشون بده...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار