سردار سید یوسف مولایی گفت: آزادسازی خرمشهر و عملیات بیت المقدس نقطه عطفی در دفاع مقدس بود و معادلات را تغییر داد، یعنی تصورات دشمن مبنی بر اینکه ایران به هیچ عنوان نمی تواند خرمشهر را آزاد کند در مدت زمان 48 ساعت باطل شد.
کد خبر: ۸۵۳۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱ 23 May 2020
به گزارش «تابناک البرز»؛ همزمان با سالروز آزادی خرمشهر، مزار شهدای امام زاده محمد (ع) کرج با حضور جمعی از پاسداران حریم ولایت گلباران شد.
سردار سید یوسف مولایی درحاشیه این مراسم که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 5 هزار و 250 شهید استان البرز، گفت: هر ساله سوم خرداد در مزار شهدا جمع می شدیم و یاد و خاطره آنها را زنده نگه می داشتیم اما امسال متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا موفق به اجرای برنامه نشدیم، البته با حضور در مزار شهدا آنها و در واقع خودمان را از غربت درآوردیم.
فرمانده سپاه البرز افزود: آزادسازی خرمشهر و عملیات بیت المقدس نقطه عطفی در دفاع مقدس بود و معادلات را تغییر داد، یعنی تصورات دشمن مبنی بر اینکه ایران به هیچ عنوان نمی تواند خرمشهر را آزاد کند در مدت زمان 48 ساعت باطل شد.
وی اظهار داشت: خرمشهر شهری بود که صدام آن را محمره به معنای کرکوک، بغداد و بصره نامگذاری کرده بود و ناموس عرب می دانست، حتی به سربازانش اعلام کرده بود که باید آن را حفظ کنند و اگر ایران بتواند خرمشهر را بگیرد کلید بصره را به این کشور می دهد.
سردار مولایی تصریح کرد: تحلیلگران غربی معتقد بودند اگر ایران درصدد گرفتن خرمشهر باشد، سخت ترین گردو را برای شکستن انتخاب کرده است اما عملیات دور از انتظار بیت المقدس رخ داد و به لطف خدا، همت رزمندگان و شهدا آیات الهی روی زمین پیاده سازی شد زیرا از نظر عِده و عُده بسیار کمتر از دشمن بودیم.
وی در خاتمه گفت: آزادسازی خرمشهر در سایه اتحاد نیروهای مسلح اتفاق افتاد و یکی از وجهه های خدایی بودن این وحدت سپاه و بسیج بودند در حالی که دشمن پیش از آن به دنبال تفرقه افکنی بود اما آیه “واعتصمو به حبل الله…” عملیاتی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار