مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: ۲۳۱ صندوق در ۷۷ پایگاه بهزیستی شامل فطریه عام، کفاره و سادات در این استان برای جمع آوری فطریه مردم پیش بینی شده است.
کد خبر: ۸۵۳۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱ 23 May 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ اسدالله حیدری گفت: تمام موسسات خیریه ای که مجوز خود را از بهزیستی دریافت کرده اند اگر قصد جمع آوری زکات فطریه را دارند باید دارای مجوز جلب و جذب از سازمان بهزیستی باشند و تمام  پایگاههای مورد تایید بهزیستی باید دارای مجوز بهزیستی، شورای زکات به همراه لوگوی بهزیستی و شورای زکات باشند.

وی تاکید کرد: براساس فتوای مراجع تقلید، مؤمنان روزه‌دار می‌توانند زکات فطره و کفاره خود را به سازمان بهزیستی که متولی افراد دارای معلولیت، کودکان ، زنان بی‌سرپرست و آسیب‌دیدگان اجتماعی است  پرداخت کنند.

حیدری با بیان شرایط شیوع بیماری ویروسی کرونا گفت: همچنین شماره حساب مشارکت‌های مردمی بهزیستی البرز  به شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۵۵۴۸۵۰۷۷ و یا شماره حساب ۴۱۸۱۰۳۴۵۴۱۹۶۱۳۲۴ با شماره شبای IR۳۳۰۱۰۰۰۰۴۱۸۱۰۳۴۵۴۱۹۶۱۳۲۴ آماده دریافت کمک‌های مردمی به بهزیستی استان البرز است.

وی افزود: دارندگان کارت‌ بانک‌های عضو شتاب با مراجعه به سایت سازمان بهزیستی و وارد کردن اطلاعات مورد نظر به صورت آنلاین می‌توانند مبلغ فطریه و کفاره، نذورات و کمک‌های نقدی خود را برای صرف در امور خیریه پرداخت کنند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز  به مابقی شیوه های جذب وجوهات شرعی در عید سعید فطر اشاره کرد و گفت: سامانه فطر آنلاین ، اپلیکیشن های صاپ، سکه، پرنا، آپ، تاپ، اپلیکیشن سداد، سایت  بانک صادرات از جمله روش های جذب وجوهات فطریه است.

وی بیان داشت: در این پرداخت مبلغ فطریه و کفاره سال با توجه به تعداد خانوار محاسبه و به تفکیک در بانک اطلاعات پرداختی ذخیره می‌شود تا با در نظر گرفتن هدف خیّر هزینه شود.

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: تمامی پرداخت‌ها از طریق این سامانه ها با دادن شماره رهگیری قابل پیگیری است و مردم می‌توانند با تکمیل فرم‌های این بخش، مبلغ اهدایی خود را برای مصرف خاص تعیین کنند تا فقط در همان مورد هزینه شود.

 بهزیستی استان البرز ۵۰ هزار نیازمند مالی و بیش از ۳۲ هزار معلول را تحت پوشش دارد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار