کارشناسان توصیه می کنند با ابزارهای بیولوژیک با این حشرات مقابله و جمعیت آن ها کنترل شود.
کد خبر: ۸۵۳۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷ 23 May 2020

 

 ردپای سوسک های سیاه در محمدیه و مهرگان

 
به گزارش  خبرگزاری تابناک  قزوین, در هفته های اخیر سوسک‌های سیاه  به بعضی از شهرهای استان چون بویین زهرا و تاکستان هجوم آورده و با حضور میلیونی خود مردمان را غافلگیر کرده اند.
حالا علاوه بر این شهرها سوسک های سیاه در مهرگان و محمدیه هم دیده شده اند.
وحشت مردم در مواجه با جمعیت زیاد این سوسک ها آن ها را مجبور به مبارزه شیمیایی می کند در حالی که کارشناسان توصیه می کنند با ابزارهای بیولوژیک با این حشرات مقابله و جمعیت آنها را کنترل شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین درباره علت هجوم این حشرات گفت : افزایش بارندگی و دمای هوا یکی از عوامل اصلی هجوم سوسک‌ها به چند شهر استان  است.
مهدیخانی افزود : این حشرات سوسک سیاه کارابیده نام دارند که در فصل‌هایی که بارندگی و افزایش دما زیاد است، زاد و ولد می‌کنند.
وی گفت: با وجود اینکه محل زندگی سوسک‌های سیاه چمنزارها و مرغزارهاست، اما با توجه به بارندگی‌ها و نور زیاد به داخل شهرها هجوم آورده‌اند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت :  با توجه به سمپاشی‌های انجام شده و خاموش شدن نور شهرهای درگیر این سوسک‌ها ظرف چند روز از بین می روند .
کارشناسان جهاد کشاورزی هم معتقدند این سوسک‌ها به دلیل تغذیه از آفات کشاورزی مانند تخم ملخ و همچنین بذر علف‌های هرز برای کشاورزی مفید هستند و به همین دلیل در برخی از کشورهای پیشرفته جهان آنها را تکثیر کرده و به مقابله با آفت‌ها می‌فرستند.
برچسب ها: حشرات ، سوسک سیاه ، طبیعت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار