چین که بزرگترین واردکننده نفت جهان است، قصد دارد از قیمتهای پایین نفت بهره برده و ظرفیت ذخیره سازی نفت خود را توسعه دهد.
کد خبر: ۸۵۳۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳ 23 May 2020

 

چین به فکر توسعه ظرفیت مخازن نفت افتاد

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، در بحبوحه قیمتهای فوق العاده پایین، چین سرگرم انبارسازی نفت است و نرخ پر کردن ذخایر نفت استراتژیک و تجاری خود را در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ دو برابر کرده است.

بعلاوه طبق آمار رهگیری نفتکشها که هفته گذشته منتشر شد، مجموعا ۱۱۷ ابرنفتکش که هر یک ظرفیت حمل دو میلیون بشکه نفت را دارند، به مقصد چین در حرکت هستند تا در فاصله اواسط مه تا اواسط اوت محموله هایشان را در بنادر این کشور تخلیه کنند. اگر این ابرنفتکشها به اندازه ظرفیت استانداردشان نفت حمل کنند به معنای آن است که چین حداقل ۲۳۰ میلیون بشکه نفت در سه ماه آینده دریافت خواهد کرد.

چین در آوریل حدود ۹.۹ میلیون بشکه در روز نفت وارد کرد که ۱.۷ درصد در مقایسه با مارس رشد داشت اما در مقایسه با میانگین واردات ۱۰.۲ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۹ کمتر بود. انجمن بندر چین پیش بینی کرده است که میزان واردات نفت و فرآورده های نفتی در ماه مه احتمالا افزایش پیدا می کند.

از سوی دیگر تصاویر ماهواره ای و گزارشهای تحلیلی نشان می دهد که ذخایر نفت چین که در آوریل به رکورد بالایی صعود کرده بود، کاهش پیدا کرده و این امر خوش بینی نسبت به احیای تقاضا در بازار نفت این کشور را برانگیخته است.

به گفته تحلیلگران، در هفته های اخیر افزایش فعالیت پالایشگاههای نفت برای تامین تقاضای رو به رشد اقتصاد این کشور که از قرنطینه خارج شده، باعث توقف رشد سطح ذخایر نفت داشته است.

یک تحلیلگر شرکت "اورسا اسپیس سیستمز" به بلومبرگ اظهار کرد: کاهش ذخایر و واردات قوی نشان دهنده فعالیت پالایشی بالا است. ذخایر نفت چین که اواخر فوریه و اواخر مارس به میزان چشمگیری رشد کرده بود اکنون ثابت شده و اندکی کاهش پیدا کرده است.

با این حال بحران محدودیت فضای ذخیره سازی نفت، مقامات چینی را به فکر انداخت و باعث شد برای توسعه ظرفیت و تضمین ظرفیت بالاتر در بلندمدت دست بکار شوند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، دسترسی به نفت و گاز هم برای چین در اولویت قرار دارد. کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی چین اعلام کرده که ساخت شبکه های نفت و گاز را سرعت خواهد بخشید و خطوط لوله را به روی همه کاربران واجد شرایط خواهد گشود. همچنین افزایش تولید داخلی نفت و گاز هم در برنامه این کمیسیون قرار دارد.

منبع : ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار