مهر گزارش می‌دهد؛
سخنان حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری به مناسبت روز قدس بازتاب گسترده ای در رسانه های منطقه ای و بین المللی داشته است.
کد خبر: ۸۵۳۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳ 23 May 2020

 

 

بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز قدس

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت روز جهانی قدس دارای پیام‌های مهم و راهبردی بود که می‌توان آن را در چند بخش مهم دسته بندی کرد.

نکته مهم که ایشان دولت‌های غربی و سیاست‌های شیطانی آن را عامل اشغال فلسطین و فاجعه اصلی دانستند.

اشاره به ناتوانی و سازشکاری کشورهای عربی در برابر آرمان ملت فلسطین، ناکارآمد بودن روند گفتگو و سازش و سرنوشت دست یازیدن به این روند و نیز بی خاصیت بودن سازمان‌های بین المللی وابسته بعنوان تجربه ناموفق و تلخ فلسطین از مهمترین محورهای سخنان ایشان بود که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه و جهان داشت.

بیشتر رسانه‌های غربی عنوان بی اعتمادی به سیاست‌های غرب را بعنوان تیتر مهم خود انتخاب کردند و این پرسش را مطرح کردند که چرا رهبر ایران تا این اندازه به دولتهای غربی بی اعتماد است؟

رسانه‌های محور مقاومت نیز موضوع اقتدار و آینده درخشان محور مقاومت را در سایه افزوده شدن عناصر قدرت مطرح کردند.

موضوع مهم دیگری که در این رسانه‌ها مطرح شد نکته تلخ محصور کردن فلسطین در یک نزاع عربی یا فلسطینی بود.

شبکه لبنانی المیادین به پوشش سخنرانی مقام معظم رهبری پرداخت.

العهد: رهبر انقلاب بر تعلق فلسطین به خودِ فلسطینیان تأکید کرد

پایگاه لبنانی «العهد» نیز به صورت گسترده سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز جهانی قدس را مورد پوشش رسانه‌ای قرار داد.

این پایگاه لبنانی به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کرد: فلسطین متعلق به خودِ فلسطینیان است و باید با اراده آنها اداره شود.

العهد همچنین به نقل از رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: باید با افتخار از شهدای قدس از شیخ یاسین گرفته تا شهیدان سلیمانی و المهندس، یاد کنیم.

این پایگاه لبنانی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با برخی رژیم‌های عربی نیز اشاره کرد و به نقل از ایشان نوشت: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی یک هدف آمریکایی است که متأسفانه برخی نظام‌های عربی نیز به تحقق آن کمک می‌کنند.

اسپوتنیک: رهبر ایران بار دیگر اسرائیل را غده سرطانی نامید

بخش عربی خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» نیز به پوشش بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز جهانی قدس پرداخت.

اسپوتنیک اعلام کرد که رهبر معظم ایران در روز جهانی قدس بار دیگر از اسرائیل به عنوان یک غده سرطانی یاد کرد.

این خبرگزاری روسی همچنین به نقل از رهبر معظم انقلاب اعلام کرد: نبرد آزادسازی قدس، هم جهاد است و هم تکلیف.

المسیره: آیت الله خامنه ای بر تداوم انتفاضه تأکید کرد

شبکه یمنی المسیره هم به پوشش سخنان مقام معظم رهبری پرداخت.

این شبکه یمنی به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کرد: ایجاد جنگ در سوریه و یمن و نیز به وجود آوردن داعش همگی از دسیسه‌ها برای مشغول کردن جبهه مقاومت است. رژیم صهیونیستی دوام نمی‌آورد. انتفاضه فلسطین ضد رژیم صهیونیستی باید ادامه داشته باشد.

شبکه السومریه عراق هم گزارش داد: در روز قدس، رهبر ایران اعلام کرد که رژیم صهیونیستی دوام نمی‌آورد.

 

این شبکه عراقی به نقل از مقام معظم رهبری اعلام کرد: رژیم صهیونیستی غده سرطانی در خاورمیانه است. هدف ایجاد رژیم صهیونیستی ایجاد پایگاه دائمی غرب در غرب آسیا است. مذاکرات با آمریکا و کشورهای غربی تجربه تلخ و زیانباری در موضوع فلسطین است.

شبکه المنار لبنان هم به پوشش کامل سخنان رهبر انقلاب پرداخت و گزارش داد: امام خامنه ای در روز قدس بر ادامه مبارزه برای فلسطین و مقابله با تلاش‌های عادی سازی با رژیم صهیونیستی تاکید کرد. امام خامنه ای اعلام کرد: امروز روز قدس است؛ روزی که با ابتکار هوشمندانه‌ی امام خمینی (رضوان‌الله‌علیه) همچون حلقه‌ی وصلی برای هم‌صداییِ مسلمانان درباره‌ی قدس شریف و فلسطین مظلوم تعیین شد؛ و در این چند دهه، در این باره نقش‌آفرینی کرد و از این پس نیز خواهد کرد ان‌شاءاللّه.

این شبکه لبنانی در ادامه به نقل از مقام معظم رهبری اعلام کرد: سیاست عمده‌ی استکبار و صهیونیسم، کمرنگ کردن مسئله‌ی فلسطین در ذهنیّت جوامع مسلمان و به سَمت فراموشی راندن آن است. و فوری‌ترین وظیفه، مبارزه با این خیانتی است که به دست مزدوران سیاسی و فرهنگی دشمن در خودِ کشورهای اسلامی صورت می‌گیرد. و حقیقت آن است که مسئله‌ای به عظمت مسئله‌ی فلسطین چیزی نیست که غیرت و اعتماد به نفس و هوشمندی روزافزون ملّت‌های مسلمان، اجازه فراموش شدن آن را بدهد؛ هر چند آمریکا و دیگر سلطه‌گران و پادوهای منطقه‌ای آنان همه‌ی پول و توان خود را برای آن به کار گیرند.

روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی هم به نقل ازمقام معظم رهبری نوشت: رژیم صهیونیستی غده سرطانی در خاورمیانه است.

 

این رسانه عرب زبان گزارش داد: آیت الله خامنه ای رهبر ایران امروز جمعه از فلسطینیها خواست که به انتفاضه خود علیه اسرائیل ادامه بدهند.

شبکه تلویزیونی روسیاالیوم هم به نقل از مقام معظم رهبری گزارش داد: جبهه مقاومت امروز قوی تر شده است.

این رسانه روس اعلام کرد: آیت الله خامنه ای رهبران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد که جبهه مقاومت امروز قوی تر شده است و همچنین افزود که مبارزه با تلاش هایی که برای به حاشیه راندن مساله فلسطین انجام می شود، یک وظیفه است.

 

روسیاالیوم بخش های از بیانات مقام معظم رهبری شامل؛ غده سرطانی بودن رژیم صهیونیستی در خاورمیانه و اینکه مجرم اصلی در غصب فلسطین کشورهای غربی و سیاست های شیطانی آنهاست، مبارزه برای فلسطین جهاد و فریضه اسلامی واجب است، بیشتر کشورهای عربی تسلیم شده اند و وظیفه خود در قبال فلسطین را فراموش کرده اند، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هدف آمریکایی است و برخی کشورهای عربی برای تحقق آن کمک می کنند و مذاکرات با آمریکا و کشورهای غربی تجربه تلخی در مسیر موضوع فلسطین است، را پوشش داد.

خبرگزاری سوریه هم به پوشش بیانات مقام معظم رهبری پرداخت.

سانا گزارش داد: آیت الله خامنه ای در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت روز جهانی قدس اعلام کرد که پرچم فلسطین برافراشته باقی خواهد ماند.

پایگاه لبنانی النشره هم به پوشش بیانات مقام معظم رهبری پرداخت.

 

النشره گزارش داد: آیت الله خامنه ای درسخنانی به مناسبت روز جهانی قدس اعلام کرد که حقیقت آن است که مسئله‌ای به عظمت مسئله‌ی فلسطین چیزی نیست که غیرت و اعتماد به نفْس و هوشمندی روزافزون ملّت‌های مسلمان، اجازه فراموش شدن آن را بدهد.

بی بی سی: آیت‌الله خامنه‌ای 'صهیونیسم' را به کرونا تشبیه کرد

بی بی سی هم در پوشش سخنرانی مقام معظم رهبری نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای 'صهیونیسم' را به کرونا تشبیه کرد. به نوشته این شبکه آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، در یک سخنرانی زنده درباره مسائل اسرائیل و فلسطین، "صهیونیسم" را به ویروس کرونا تشبیه کرد. او خواهان ادامه فعالیت "گروه‌های جهادی" در فلسطین شد و آنها را ستایش کرد.

رویترز: رهبر ایران، اسرائیل را غده سرطانی خاورمیانه دانست

رویترز در پوشش خود از بیانات رهبری نوشت: رهبر ایران ضمن آنکه اسرائیل را غده سرطانی خاورمیانه دانست از مردم فلسطین خواست تا به قیام خود علیه اسرائیل ادامه بدهند.

شبکه i۲۴news نیز در پوشش این رویداد نوشت: رهبر معظم ایران در سخنرانی به مناسبت روز قدس، مبارزه برای آزادی قدس را یک وظیفه اسلامی دانست.

تودی آنلاین هم در پوشش سخنان مقام معظم رهبری به مناسبت روز قدس نوشت: رهبر ایران اسرائیل را غده سرطانی خاورمیانه دانست.

سایت تربیون نیز به پوشش بیانات رهبر معظم انقلاب پرداخت و نوشت: رهبر ایران اسرائیل را غده سرطانی خاورمیانه دانست و گفت: اسرائیل همانند تومور است که باید تا آزادی فلسطین با آن مبارزه کرد.

فرانس ۲۴ در بازتاب خود از بیانات رهبری نوشت: رهبر عالی ایران ضمن انکه مبارزه برای آزادی فلسطین را یک وظیفه سالامی دانست از دولت های غربی و دولت های عربی که آنها را بازیچه دست غرب دانست به دلیل همراهی با اسرائیل انتقاد کرد.

جروزالیم پست: رهبر ایران اعلام کرد که اسرائیل پا برجا نمی ماند

این رسانه صهیونیستی پوشش خود از بیانات رهبری را با اشاره به توئیت که صبح امروز جمعه در صفحه ایشان منتشر شده آغاز کرده و می نویسد: رهبر عالی ایران اعلام کرد که اسرائیل پا برجا نبوده و محو خواهد شد.

العربیه انگلیسی: رهبر عالی ایران گفت اسرائیل محو خواهد شد

رهبر عالی ایران در سخنان خود در روز قدس گفت: اسرائیل یک زائده کشنده برای منطقه است و محو خواهد شد.

منبع : مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار