نصرالله به مناسبت روز جهانی قدس:
دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت روز جهانی قدس گفت: فلسطین از بحر تا نهر متعلق به فلسطینیان است و مقاومت مسلحانه تنها راهکار بازپس گیری حقوق تضییع شده فلسطینیان محسوب می شود.
کد خبر: ۸۵۳۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴ 23 May 2020
 
فلسطین از بحر تا نهر متعلق به فلسطینیان است

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، به نقل از المنار، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت روز قدس گفت: روز قدس، روزی است که امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را برای آن نامگذاری کردند.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه یادآور شد: فلسطین متعلق به ملت فلسطین است و باید به این ملت برگردد. اسرائیل رژیمی نامشروع و غاصب و اشغالگر است و بقای آن مفهومی ندارد. کسانی که به فلسطین اشغالی آمده اند باید به کشورهایشان بازگردند. رژیم صهیونیستی در واقع جرثومه فساد است و هیچ مشروعیتی ندارد. رژیم صهیونیستی شر مطلق است.

ماهیت موضع حزب الله در قبال فلسطین، عقیدتی، اخلاقی و ایمانی است

سید حسن نصرالله در ادامه تأکید کرد: موضع حزب‌الله و علمای شیعی در برابر آرمان فلسطین، قدس و مقدسات اسلامی و رژیم صهیونیستی، موضع عقیدتی، ایمانی، انسانی و اخلاقی است. کسانی که تلاش می کنند این موضع ما در قبال فلسطین و مسأله فلسطین را تغییر دهند سخت در اشتباه هستند. نه تحریم، نه جنگ و نه اعمال فشارهای سیاسی و اقتصادی نمی تواند موضع حزب الله و مقاومت در قبال فلسطین را دستخوش تغییر سازد.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود افزود: واقعیت آن است که آزادسازی فلسطین در وهله اول وظیفه خودِ فلسطینیان است اما این مسأله موجب ساقط شدن مسئولیت از روی دوش دیگر مسلمانان نمی شود. همگان در این زمینه وظیفه و مسئولیت دارند و باید به این مسئولیت عمل کنند.

مقاومت مسلحانه بهترین گزینه برای آزادسازی قدس است

وی همچنین اظهار داشت: هیچ فلسطینی و غیر فلسطینی حق ندارد بخشی از اراضی فلسطینیان را به صهیونیستها واگذار کند. علت هم کاملاً واضح است و آن، اینکه مقدسات فلسطین متعلق به تمامی امت اسلامی است. ما به ضرس قاطع تأکید داریم که تنها راه آزادسازی فلسطین و قدس اشغالی گزینه مقاومت است. تکیه بر هر گزینه دیگری غیر از گزینه مقاومت برای بازپس گیری حقوق تضییع‌شده فلسطینیان، تنها وقت تلف کردن است.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین تأکید کرد: نبرد برای آزادی قدس یک سال و دو سال و سه سال به طول نمی انجامد و ممکن است تا تحقق پیروزی مسیر طولانی در پیش باشد. در جریان این مسیر طولانی نباید هیچگونه نا امیدی و یأسی در صفوف مبارزان و مجاهدان ایجاد شود. ما به مقاومت مسلحانه برای آزادی اراضی اشغال شده فلسطینیان قائل هستیم.

دشمن واقعی، آمریکا است

سید حسن نصرالله همچنین تصریح کرد: حقوق تضییع شده فلسطینیان به مرور زمان از بین نخواهد رفت و این حقوق ساقط نخواهند شد. رژیم صهیونیستی حق و حقوق فلسطینیان را به یغما برده است و حتی اگر تمامی جهانیان این غارتگری را به رسمیت بشناسند ما آن را به رسمیت نخواهیم شناخت.

وی ادامه داد: در حال حاضر ملت فلسطین در مسیر آزادسازی سرزمین خود مبارزه می کند. در ظاهر، این مبارزه چگونه به نظر می رسد؟ این مبارزه فلسطینیان در ظاهر مبارزه با سران رژیم صهیونیستی و ارتش این رژیم است اما در واقع، این مبارزه با ایالات متحده آمریکاست. 

سید حسن نصرالله در همین زمینه یادآور شد: نبرد اصلی و واقعی ما ایالات متحده آمریکا است. اما نقش رژیم صهیونیستی در این نبرد چیست؟ رژیم صهیونیستی در خط مقدم جبهه ای قرار دارد که رهبری آن با آمریکای ها است. این رژیم در جبهه مذکور از حمایت های تسلیحاتی، سیاسی و امنیتی آمریکا برخوردار است.

صهیونیسم؛ دروازه ای برای نزدیک شدن به آمریکا

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین افزود: آمریکایی ها در واقع اسرائیل را دروازه ای برای نزدیک شدن کشورهای مختلف به خود قرار داده اند. در واقع، ایالات متحده آمریکا تمام توان، قدرت و نفوذ خود را برای تثبیت ارکان قدرت رژیم صهیونیستی به کار گرفته است.

وی در ادامه تأکید کرد: دشمن واقعی که ما اکنون با آن مبارزه می کنیم، آمریکا است. آمریکا به دنبال تحمیل رژیم صهیونیستی به کشورهای منطقه است تا از این رهگذر بتواند سیاست های خود را به تمامی کشورها تحمیل کند.

سید حسن نصرالله افزود: متأسفانه باید بگویم که برخی دولت ها از معادله نبرد با دشمن صهیونیستی و دشمن آمریکایی خارج شده اند و در جبهه مقابل قرار گرفته اند. این دولت ها از هر طریقی به دشمن آمریکایی و صهیونیستی کمک می کنند. امروز شاهد آن هستیم که سران برخی کشورها روابط دوستانه با رژیم صهیونیستی برقرار می کنند؛ آنها حتی مسیر اعمال فشار بر فلسطینیان را در پیش گرفته اند.

تحقق منافع صهیونیسم در اولویت واشنگتن

دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: هدف اصلی و اساسی آمریکایی ها تأمین منافع و مصالح صهیونیستها است؛ سلسله جنگ های چند دهه گذشته در منطقه از جنگ رژیم صدام معدوم گرفته تا جنگ کنونی عربستان سعودی علیه یمن جملگی با هدف تأمین منافع و مصالح صهیونیستها است. در آن برهه، صدام دستورات آمریکا را اجراء می کرد و امروز نیز عربستان سعودی تحت امر واشنگتن قرار گرفته است.

وی افزود: امروز شاهد آن هستیم که بیشترین فشارها و تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال می شود. علت اصلی این فشارها و تحریم ها در واقع نقش محوری است که جمهوری اسلامی ایران در محور مقاومت ایفا می کند. سلسله تلاش های رژیم صهیونیستی برای ایجاد درگیری و جنگ نظامی میان ایران و آمریکا با شکست مواجه شد. رژیم صهیونیستی همچنان حساب ویژه‌ای روی شیوع ویروس کرونا در ایران باز کرده بود که این محاسبات نیز با شکست مواجه شد و ایران خیلی قوی تر از این امتحان خارج خواهد شد. 

سید حسن نصرالله ادامه داد: علاوه بر آنچه که گفته شد، صهیونیستها حساب ویژه ای نیز روی گروه های تروریستی برای ضربه زدن به ایران باز کرده بودند که در این مسیر نیز متحمل شکست شدند. 

تلاش واشنگتن و تل آویو برای راه انداختن جنگ فرقه ای در عراق

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات عراق اشاره کرد و گفت: حفظ تمامیت ارضی عراق و افزایش قدرت آن با پروژه صهیونیستی در تعارض است. صهیونیستها بیشترین اقدامات تحریک آمیز را علیه عراق انجام دادند.  وی ادامه داد: آمریکایی ها و صهیونیستها تلاش زیادی برای به راه انداختن جنگ فرقه ای در عراق کردند. 

شکست آمریکا و صهیونیسم در سوریه و یمن

سید حسن نصرالله ادامه داد: آمریکایی ها و صهیونیستها یک جنگ جهانی تمام عیار را در سوریه به راه انداختند. هدف اصلی آن ها از به راه انداختن این جنگ ساقط کردن دولت سوریه بود. با تمامی این ها پروژه صهیونیستی و آمریکایی در سوریه با شکست مواجه شد. 

دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: عربستان سعودی نیز که با حمایت آمریکا و صهیونیسم وارد جنگ یمن شده بود، شکست خورد. اکنون سلسله دستاوردهای مقاومت موجب شده است تا اسرائیل نگران ورود به هرگونه جنگ با مقاومت در لبنان باشد. اسرائیل می داند که مقاومت واکنش نشان می دهد. 

توطئه تل آویو علیه لبنان 

وی همچنین یادآور شد: اسرائیل برای برهم زدن آرامش و ثبات در لبنان حساب ویژه ای روی اوضاع اقتصادی این کشور باز کرده است. تل آویو به دنبال آن است تا از طریق اقتصادی نیز به لبنان ضربه وارد کند. شرط و شروط های اسرائیل برای لبنان پایانی ندارد؛ آنها یک روز از لزوم خلع سلاح مقاومت لبنان سخن می گویند و روزی دیگر از لزوم ترسیم مرزهای دریایی مورد مناقشه.

دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: ما در لبنان بسیار قوی هستیم و می توانیم که بر بحران های کنونی فائق بیاییم. بحران هایی نظیر بحران اقتصادی، مواردی نیستند که ما از غلبه بر آنها عاجز و ناتوان باشیم. 

هیچ فلسطینی معامله قرن را امضاء نمی کند

وی گفت: اسرائیل هیچ فلسطینی را در هیچ کسوتی نخواهد یافت که معامله قرن را به امضاء برساند. این مسأله به چه معناست؟ این مسأله به معنای یک شکست بزرگ و استراتژیک برای رژیم صهیونیستی است. 

نصرالله تصریح کرد: در حال حاضر نیز مقامات صهیونیست به دنبال آن هستند تا از فرصت باقی مانده برای ترامپ نهایت استفاده را بکنند، زیرا می دانند که اجرای معامله قرن با حمایت ترامپ برای آنها یک فرصت تاریخی محسوب می شود. در چنین شرایطی، عادی سازی روابط با اسرائیل محکوم است. کسانی که در مسیر عادی سازی گام بر می دارند در نهایت با شکست مواجه خواهند شد. باید به مسیر کسانی که به عادی سازی روابط با اسرائیل پرداختند، نگریست و در آن تأمل کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: معامله قرن یک تجاوز آشکار به حقوق فلسطینیان است. ارکان معامله قرن را ترامپ، نتانیاهو و بن سلمان تشکیل می دهند که هر 3 نفر آن ها امروز با بحرانهای متفاوتی رو به رو هستند. 

خون شهیدان مقاومت، اراده مقاومت را تقویت می کند

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود به شهیدان سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس اشاره کرد و گفت: خون های پاک شهیدان سلیمانی و ابو مهدی المهندس، اراده مقاومت را تقویت می سازد. دشمن نخواهد توانست مقاومت را متوقف سازد. 

سید حسن نصرالله همچنین یادآور شد: واقعیت آن است که امروز ایالات متحده آمریکا جایگاه خود را از دست داده است. امروز واضح است که گزینه های آمریکایی ها در خصوص مقابله و مواجهه با دشمنان‌شان تغییر کرده است. آنها اعمال تحریم های اقتصادی و فشاهای سیاسی را بر جنگ های نظامی مستقیم ارجح می دانند. 

منبع : مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار