کد خبر: ۸۵۳۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶ 23 May 2020

رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته

تابناک/ آغاز برداشت پیله تر ابریشم، تاکید رییس دادگستری استان بر حفاظت از مراتع، آغاز ساخت ۵۵۰ واحد مسکونی محرومان در مراوه‌تپه، اعلام لغو مراسم بزرگداشت مختومقلی فراغی و افزایش ۲۵ درصدی مصرف آب شرب گنبدکاووس پس از شیوع کرونا از جمله رویدادهای خبری هفته گذشته استان بود.

رییس اداره طیور و زنبور عسل سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که شیوع کرونا از سه ماه گذشته تاکنون حدود ۱۰ میلیارد ریال به صنعت پرورش مرغ این استان زیان وارد کرد.

حبیب الله تاشی اضافه کرد: شرکت پشتیبانی امور دام جهادکشاورزی نیز برای حمایت از پرورش دهندگان مرغ استان و در نتیجه کم شدن تقاضای مصرف از فروردین ماه تاکنون، ۳ هزار تن از گوشت مرغ تولیدی را خریداری کرد.

**

مدیرکل پست گلستان گفت: شهروندان این استان شمالی در خرید و فروش انواع کالا از فضای مجازی غیررسمی پس از تهران و گیلان رتبه سوم کشور را در اختیار دارند.

مهرداد جلالی سهم تولیدکنندگان بخش های گوناگون گلستان از تجارت الکترونیک و فروش محصولات در فضای مجازی رسمی را پایین دانست و افزود: پارسال ۹ هزار و ۳۰۰ مرسوله در قالب تجارت الکترونیک از این استان ارسال و ۷۳ هزار مرسوله وارد گلستان شد.

**

مدیر جهادکشاورزی مینودشت در شرق گلستان گفت که برداشت پیله‌تر ابریشم در این استان توسط افزون بر چهار هزار بهره‌بردار این حوزه آغاز شده و تا یک ماه ادامه خواهد داشت.

حبیب الله زارع گفت: امسال ۶ هزار و ۶۰۰ جعبه تخم نوغان بین فعالان پرورش پیله ابریشم استان گلستان توزیع شد که پیش بینی می‌شود از این مقدار ۲۳۰ تن پیله‌تر برداشت شود.

**

مدیر دفتر مطالعات پایه شرکت آب‌منطقه ای گلستان گفت: بارش متوسط استان در اردیبهشت امسال نسبت به دوره مشابه درازمدت بیش از ۳۰ درصد افزایش داشت.

**

پیکر شهید مهدی هاشمی‌خواه تنها شهید گلستانی حادثه شناور کنارک نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی روز پنجشنبه با حضور فرماندهان نیروی دریایی ارتش، مسوولان استانی و شهرستانی و اقشار مردم در کلاله تشییع و به خاک سپرده شد.

**

سرپرست امور آب و فاضلاب منطقه گنبدکاووس در شرق استان گلستان گفت که شیوع ویروس کرونا، مصرف آب شُرب مشترکان مناطق شهری و روستایی این شهرستان مرزی را طی سه ماه گذشته تا ۲۵ درصد بیشتر کرد.

حسین سعیدی راد اظهار داشت: دبی مصرف آب شُرب افزون بر ۹۵ هزار مشترک مناطق شهری و روستایی گنبدکاووس حدود هزار لیتر در ثانیه است که معادل پیک مصرف مشترکان این مدیریت در فصل تابستان است.

**

رییس کل دادگستری گلستان با اشاره به افزایش دست‌اندازی به مراتع استان و شکل‌گیری کانون‌های گرد و خاک در این مناطق گفت : حساسیت و مشارکت سمن‌ها و گروه‌های مردمی ساکن پیرامون این زیستگاه‌ها برای حفظ مراتع اندک است.

هادی هاشمیان افزود: متاسفانه در استان برخی افراد شبانه ده ها هکتار از مراتع را شخم کرده و در آن کشت و کار می کنند اما این گونه گزارشات بسیار دیر و زمانی که مراتع دچار آسیب زیاد شدند به دستگاه قضایی می رسد.

**

ساخت ۵۵۰ واحد مسکونی در قالب طرح مسکن محرومان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان به‌صورت متمرکز در روستای آق‌قلعه شهرستان مرزی مراوه‌تپه آغاز شد.

فرماندار مراوه‌تپه گفت که برای احداث این واحدهای مسکونی ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار توسط دولت پیش بینی شده که سهم هر واحد ۶۵۰ میلیون ریال است.

**

مراسم گرامی‌داشت دویست و هشتاد و هفتمین سال تولد مختومقلی فراغی شاعر شهیر، ادیب و عارف ترکمن که همه ساله دهه آخر اردیبهشت ماه با حضور مهمانان داخلی و خارجی و جمع زیادی از علاقمندان به فرهنگ و ادبیات ترکمن برگزار می‌شد، امسال به دلیل شیوع کرونا لغو شد.

**

رییس اداره طیور و زنبور عسل جهادکشاورزی گلستان گفت که با آغاز بازگشایی فعالیت گمرکات مرزی، مجوز صادرات ۲۰۰ هزار قطعه جوجه یک روزه از این استان به کشور افغانستان صادر شد.

**

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گنبدکاووس گفت: عملیات اجرایی ساخت موزه گنبدکاووس پس از چهار سال وقفه از زمان برگزاری مراسم کلنگ‌زنی، بار دیگر با انتخاب پیمانکار جدید با تخصیص ۲۳ میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی و استانی بار دیگر آغاز شد.

مریم آق آتابای افزود: به دلیل جمع شدن آب در گودالی که قبلا برای فونداسیون ساختمان پروژه حفر شده بود، امکان انجام ساخت و ساز وجود نداشت که هم اکنون کار تخلیه آب درحال انجام است و بلافاصله پس از تخلیه آب، عملیات عمرانی ساخت این موزه آغاز خواهد شد.

**

رییس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه گنبدکاووس اعلام کرد که تحویل سهمیه نفت سفید هشت هزار خانوار شهرستان‌های گنبدکاووس، آزادشهر و رامیان در شرق گلستان با استفاده از کارت بانکی آغاز شد.

هادی قزل سفلی اظهار داشت: سهمیه نفت سفید این تعداد خانوار پیش از این از طریق کالابرگ‌های کاغذی توزیع می‌شد.وی گفت: شهروندان تا سه ماه فرصت دارند نخستین سهمیه نفت سفید امسال خود را دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار