با تکرار اتهام نقض حقوق بشر؛
وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا از قصد خود برای افزودن نام ۹ نهاد جدید چین به «فهرست سیاه اقتصادی» این وزارتخانه خبر داد.
کد خبر: ۸۵۳۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲ 23 May 2020
 
دولت آمریکا ۹ نهاد چین را به «فهرست سیاه اقتصادی» می افزاید

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین  به نقل از اسپوتنیک، وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا روز جمعه با ادعایِ نقض حقوق بشر در منطقه خودمختار اویغور سین کیانگ چین اعلام کرد که قصد دارد نام ۹ نهاد جدید چین را به فهرست سیاه اقتصادی این وزارتخانه بیافزاید.

وزارت بازرگانی آمریکا همچنین در اقدامی جداگانه خواستار افزوده شدن نام ۲۴ شرکت چینی به اتهام «ارتباط با تسلیحات کشتار جمعی» به فهرست مذکور شده است.

افزودن نام نهادها و شرکت‌های چینی به فهرست سیاه اقتصادی آمریکا را می‌توان دنباله جنگ لفظی و تهدیدات واشنگتن علیه پکن تلقی کرد که در روزهای اخیر بخصوص بر سر وضعیت حاکمیت هنگ کنگ میان دو کشور بالا گرفته است.

در این جدال دیپلماتیک، دولت پکن روز گذشته (پنجشنبه) «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا را به «باج خواهی» از هنگ کنگ متهم کرد و گفت که اظهارات اخیر این دیپلمات بلندپایه واشنگتن مبنی بر نوع رفتار چین با فعالان سیاسی هنگ کنگ و زیر سوال بردن میزان خودمختاری این منطقه مداخله آشکار در امور داخلی چین است.

حال روشن است که مقامات کاخ سفید با هدف تحت فشار گذاردن پکن در تلاشند تا این بار نوک پیکان این جدال‌های دیپلماتیک را به شمال غرب چین و منطقه خودمختار سین کیانگ بچرخانند.

منبع : مهر

برچسب ها: چین ، آمریکا ، فهرست سیاه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار