کد خبر: ۸۵۳۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷ 23 May 2020

 

تازه‌ترین آمار ارایه شده از سوی وزارت کار آمریکا نشان می‌دهد که در ماه گذشته میلادی بیکاری در همه ایالت‌های این کشور رشد داشته است.
 
                                                   بیکاری همه ایالت‌های آمریکا را فرا گرفت

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، وزارت کار آمریکا روز جمعه (به وقت محلی) گفت که در ماه آوریل (فروردین - اردیبهشت) همزمان با تعطیلی کسب‌وکارها به دلیل شیوع ویروس کرونا، همه ۵۰ ایالت آمریکا و منطقه واشنگتن‌دی‌سی (پایتخت) شاهد رشد آمار بیکاری و کاهش اشتغال بوده‌اند.

گزارش «اداره آمار کار» وزارت کار آمریکا نشان می‌دهد که ۳۴ ایالت این کشور ماه گذشته در آمار بیکاری رکورد زده‌اند و ایالت نوادا که به شدت وابسته به صنایع غذایی و مهمانپذیری و هتل‌داری است، بالاترین نرخ بیکاری را در میان ایالت‌ها داشته است.

در حالی که نرخ کل بیکاری در آمریکا در ماه آوریل ۱۴.۷ درصد گزارش شده، بیکاری در ایالت نوادا از ۲۴.۲ درصد به ۲۸.۲ درصد در همین ماه رسیده است.

روزنامه نیویورک تایمز هفته گذشته در گزارشی نوشت که به دنبال افزایش شیوع ویروس کرونا و تمهیدات مقابله با این بیماری مانند قرنطینه و ماندن در خانه، روز به روز بر آمار بیکاران آمریکا افزوده می‌شود و در این میان این فقرا هستند که همیشه باید بیشترین سهم را در این بخش بپردازند.

براساس گزارش جدید فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا)، شرایط اشتغال به حدی نامناسب است که از هر سه نفر از ۱۰ بزرگسال آمریکایی دو نفر می‌گویند که نمی‌توانند هزینه‌های سه ماهه را با پس‌انداز یا وام در صورت از دست دادن شغل تأمین کنند و این نشان می‌دهد که آنها برای چالش‌های مالی فعلی آماده نبودند.

براساس داده‌های فدرال رزرو، یک نفر از هر پنج نفر شهروند آمریکایی که در ماه فوریه(بهمن۹۸) دارای شغل بوده در حال از دست دادن شغل خود در ماه‌های آتی است و سهم فقرا نیز در این میان از دیگران بیشتر است.

بانک مرکزی آمریکا همچنین می‌گوید، ۳۹ درصد از افرادی که درآمد سالانه آنان زیر ۴۰ هزار دلار بوده بیکار شده‌اند و این در حالی است که تنها ۱۳ درصد از افرادی که درآمد سالانه آنان بیش از ۱۰۰ هزار دلار بوده هم‌اکنون بیکار شده‌اند.

در پی دستور مقام‌های ایالتی و فدرال آمریکا برای در خانه ماندن و جلوگیری از شیوع کرونا، اقتصاد این کشور با ضربه شدیدی مواجه شده است و نرخ بیکاری در این کشور در ماه آوریل(اردیبهشت) به ۱۴.۷ درصد رسید و نزدیک به ۴۰ میلیون نفر در این کشور بیکاری شده‌اند.

تارنمای worldometers.info در جدیدترین آمار خود اعلام کرده که شمار نهایی مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به یک میلیون و ۶۴۲ هزار و ۷۶۵ نفر رسیده و از این تعداد، ۹۷ هزار و ۵۳۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار