اجرای طرح پایلوت توسعه فروش اینترنتی تحت عنوان تجارت الکترونیک با هدف توانمند سازی و توسعه فروش تولیدات زنان سرپرست خانوار با کارفرمایی اداره کل امور بانوان استانداری مازندران و اجرای جهاد دانشگاهی مازندران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۳۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۰ 22 May 2020

این جلسه با حضور روفیا مجیدی معاون مدیرکل امور بانوان استانداری، سیدعباس حسینی معاون مدیرکل هماهنگی اقتصادی استانداری، مهدی کاکویی مسول تجارت الکترونیک سازمان صمت و رمضان مهدی‌زاده مدیر سازمان تجاری‌سازی جهاد دانشگاهی در دفتر مدیر کل امور بانوان استانداری با حضور ویدئو کنفرانسی دکتر ناصحی معاون برنامه‌ریزی فرمانداری ساری، محمد زاهد پاشا معاون برنامه‌ریزی فرمانداری بابل و ام‌البنین کاسگری معاون برنامه‌ریزی فرمانداری تنکابن و کارشناسان امور بانوان فرمانداری‌های مربوطه در روز گذشته ۳۱ اردیبهشت ماه برگزار شده است.

مجیدی معاون مدیرکل امور بانوان استانداری در این جلسه بر نحوه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و گروه‌های آسیب‌پذیر اجتماعی که با مشکلات و موانع زیادی در زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی خویش مواجهند، تاکید و راه کار کمک به مشاغل خانگی و کمک به حوزه فروش از طریق تجارت الکترونیک را مورد بحث و بررسی و تاکید قرار داد.

حسینی معاون مدیرکل هماهنگی اقتصادی استانداری نیز در ادامه طرح توسعه تجارت الکترونیک جهاددانشگاهی که مورد تصویب کمیته اقتصادی ستاد کرونا استان هم قرار گرفته است به‌عنوان یک برنامه توسعه‌ای در دستور معاونت اقتصادی استانداری قرار دارد و مقرر شد با فعال سازی دبیرخانه طرح در سازمان صنعت معدن و تجارت و مشارکت دستگاه‌های اجرایی و حمایتی استان اقدام هماهنگ صورت گیرد.

رمضان مهدی‌زاده فومشکناری مدیر تجاری سازی فناوری و اشتغال جهاددانشگاهی مازندران نیز گفت: تاکنون بیش از ۱۲۰۰ سایت در استان مازندران نماد الکترونیک دریافت کردند که فقط نماد ۵۷۰ مورد اکنون فعال می‌باشند در این بین تعداد ۱۹۸ مورد در ساری، ۱۲۷ مورد در بابل و ۵۲ مورد در تنکابن است و از این میان به‌طور کلی تعداد ۴۰۷ سایت در زمینه فروش کالا فعال هستند.

به گزارش ایسنا، شناسایی متقاضیان در این طرح از طریق موسسات مردم نهاد و شهرداری‌ها با هدف فروشندگان بازارهای محلی و تعیین سطح مهارتی آنان انجام خواهد گرفت و سپس برنامه توانمندسازی در گام اول به‌صورت آموزش الکترونیکی و حضوری انجام می‌شود، تعداد مخاطبان مورد هدف در این طرح ۱۲۰ نفر جهت سه شهرستان ساری، بابل و تنکابن است.

گفتنی‌ست؛ مخاطبان بعد از گذراندن دوره آموزشی مورد حمایت و منتورینگ متخصصان دیجیتال مارکتینگ در ایجاد و توسعه یک فروشگاه در بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی قرار می‌گیرند.

در گام دوم با هماهنگی شهرداری و نهادهای عمومی و رسانه‌های فعال اقدام به ترویج و تحریک تقاضای و آگاهی مردم در خصوص خریدهای الکترونیکی با نظارت فرمانداری‌ها انجام خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار